LOT: Będą kolejne połączenia z Azją
PLLLOT chce budować silną pozycję w obsłudzekierunków azjatyckich – mówi PAP członek zarządu spółki ds. handlowych MichałFijoł. Firma planuje zwiększyć liczbę połączeń do Azji i otwierać nowe, aletrzeba zmienić umowy bilateralne z Chinami czy Indiami – dodał.
-„Strategicznymcelem LOT-u jest budowa silnej pozycji na wszystkichkierunkach azjatyckich” – powiedział Fijoł. Jak mówił, obecny kształt umówbilateralnych częściowo ogranicza jednak rozwój przewoźnika, dlatego ważnejest, by prowadzić rozmowy m.in. z Koreą, Chinami czy Indiami. Po stroniepolskiej odpowiada za to Urząd LotnictwaCywilnego – dodał.
Wiceprezes wskazał, że przez wiele lat LOT-owiudało się zbudować silną siatkę połączeń do Stanów Zjednoczonych. Przewoźniklata z Polski do Nowego Jorku, Chicago, Los Angeles, Miami, a od sierpniaprzyszłego roku – również do San Francisco. LOTobsługuje też połączenia z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago.
Równowaga siła
„Potrzebna jest równowaga jeśli chodzi o Azję, ponieważ rozwój na tymkierunku jest nieproporcjonalny. W 2015 roku LOTmiał tylko jedno połączenie do Azji – do Pekinu w Chinach” – powiedziałFijoł. W ciągu czterech ostatnich lat spółka otworzyła siedem połączeń pomiędzyEuropą Środkowo-Wschodnią a Azją i – jak mówił – „konsekwentnie realizujestrategię rentownego wzrostu”.
„Zwiększyliśmy tygodniowo częstotliwości rejsów do Tokio, Seulu czySingapuru. Czy będą kolejne połączenia do Azji? Na pewno tak, podobnie jak wprzypadku Stanów Zjednoczonych” – zapewnił.
Oprócz Pekinu, LOT lata z Warszawy do Seulu,Singapuru, Tokio, New Delhi, a z Budapesztu – do Seulu. Uruchomione 3 listopadaregularne sezonowe połączenie do Kolombo na Sri Lankę będzie realizowane do 28marca 2020 r. trzy razy w tygodniu.
Azjatyckie ograniczenia
Wiceprezes przyznał jednocześnie, że są pewne ograniczenia jeśli chodzi orozwój transportu lotniczego w Azji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Sąnimi umowy dwustronne, które bardzo szczegółowo opisują możliwości iczęstotliwość lotów do konkretnych destynacji.”Otwieranie kolejnych połączeń wymaga więc negocjacji z władzami lotniczymi danego kraju” – wskazał.
Zwrócił uwagęna to, że kraje azjatyckie prowadzą protekcjonistyczną politykę jeśli chodzi odostęp do swojej przestrzeni powietrznej, a tym samym do prowadzenia biznesu lotniczego.
LOT w 2018 roku przewiózł rekordową liczbęponad 8,9 mln pasażerów – o 2 mln więcej niż rok wcześniej. W grudniu polskiprzewoźnik planuje obsłużyć 10-milionowego pasażera. W rozkładowej oferciefirma ma 111 połączeń, w tym 17 tras dalekiego zasięgu.
„