Linie Delta Air Lines zwiększyły zamówienie na samoloty A220 do 107 egzemplarzy
Linie lotnicze Delta Air Lines potwierdziły zamówienie tuzina samolotów A220-300, zwiększając całkowitą liczbę zakontraktowanych maszyn tego typu do 107: 45 w wersji A220-100 i 62 w wersji A220-300. Samoloty A220 przewoźnika napędzają silniki Pratt & Whitney GTF.
Delta odebrała pierwszego Airbusa A220 w październiku 2018 r., stając się pierwszym amerykańskim przewoźnikiem eksploatującym ten typ samolotu. Na koniec czerwca 2022 r. Delta użytkowała 388 Airbusów, w tym 56 odrzutowców A220, 249 maszyn z rodziny A320, 57 samolotów A330 i 26 A350-900.
A220-300 jest ekonomiczny, ma doskonałe osiągi i zapewnia rentowność. Pozyskanie nowych maszyn z rodziny A220 stanowi świetną inwestycję, zarówno ze względu na zadowolenie naszych klientów jak i pracowników. A220 mają dla nas fundamentalne znaczenie, gdyż pracujemy nad koncepcją bardziej zrównoważonych podróży lotniczych - powiedział Mahendra Nair, wiceprezes Delty odpowiedzialny za łańcuch dostaw samolotów i ich eksploatację techniczną
Delta była pierwszym amerykańskim nabywcą A220. Cieszymy się z dalszych zamówień tego przewoźnika, potwierdzających zadowolenie z naszego produktu, ekonomię jego eksploatacji i satysfakcję pasażerów. Wszechstronność tego samolotu, połączona z dużym zasięgiem i zdolnością do operowania z lotnisk posiadających krótkie drogi startowe, sprawiają, że jest to dla jego nabywców mistrzowska inwestycja. Dziękujemy Delcie za zaufanie do wszystkich naszych odrzutowców nowej generacji - stwierdził Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa i szef Airbus International.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
A220 jest jedynym samolotem zaprojektowanym z myślą o liniach potrzebujących maszyn do transportu 100-150 pasażerów. Jego konstrukcja stanowi połączenie najnowocześniejszych rozwiązań aerodynamicznych, zaawansowanych materiałów i najnowszej generacji silników GTF™ firmy Pratt & Whitney. Maszyna charakteryzuje się o 50% niższym poziomem hałasu i do 25% niższym spalaniem paliwa w przeliczeniu na jeden fotel pasażerski w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji, a także o około 50% niższą emisją NOx w porównaniu z normami branżowymi.
Obecnie 15 linii lotniczych z czterech kontynentów użytkuje 220 egzemplarzy A220, stanowiących doskonałe narzędzie do obsługi tras regionalnych i długodystansowych. Do tej pory A220 przewiozły 60 milionów pasażerów. Obecnie odrzutowce tego typu latają na ponad 700 trasach, łącząc 300 lotnisk na całym świecie. Według stanu z końca czerwca br. ponad 25 klientów zamówiło ponad 760 A220, potwierdzając wyjątkowe znaczenie tej konstrukcji dla rynku małych samolotów wąskokadłubowych