Lato to więcej pracy dla kontrolerów
Lato to szczególniewymagający okres w pracy kontrolerów ruchu lotniczego.
To, po pierwsze, szczytsezonu lotniczego, kiedy ruch samolotów w polskiej przestrzeni powietrznejosiąga największe natężenie. Powód drugi to warunki atmosferyczne, przedewszystkim, często występujące fronty burzowe. Maleje wtedy liczba dróglotniczych, przez które można bezpiecznie prowadzić samoloty. W celu zachowaniajak największego poziomu bezpieczeństwa redukowana jest standardowo przepustowość.
Piątkowe burze na terenie Polski spowodowałyopóźnienia samolotów. W przypadku powstania frontu burzowego kontrolerzy ruchuwytyczają samolotom drogę z dala od niebezpiecznych chmur burzowych. Przykład zpiątku to samolot lecący ze wschodu nad Białorusią dalej na południe Europy z powodufrontu burzowego musiał skręcić na północ polecieć nad Gdańsk, dopiero potemobrał kierunek na południe. Według prognoz rozpoczynające się lato przyniesiewiele takich sytuacji.
„