Kraków Airport Taxi
Wziąć taksówkę z lotniska może byc kosztowne i ryzykowne. Podróżni w wielu portach lotniczych na świecie są narażeni na to, że właśnie przez nieuczciwych taksówkarzy zostana okradzeni. Jak sobie poradzić z tą plagą?
Są różne sposoby. Zarządcy niektórych lotnisk, tak jak ma to miejsce w przypadku warszawskiego Okęcia, ogłaszaja przetarg dla licencjonowanych korporacji. Tylko samochody zwycięzców mogą zabierać pasażerów spod samego terminala. Inne porty lotnicze próbują regulowac i kontrolować ruch taksówek, raz z większym, raz z mniejszym sukcesem. A może jest jeszcze inne rozwiązanie?
Krakowski port lotniczy wychodzi na przeciw takim oczekiwaniom. Już w październiku br. uruchamia własną sieć taksówkową. Będzie ją prowadzić MPL Services, spółka córka iędzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków – Balice. W tej chwili prowadzony jest nabór kierowców. Zgłosiło się ponad 300 osób. Docelowo ma być 120 aut.
Celem uruchomienia nowej usługi jest podniesienie jakości oferowanych przewozów taksówkami dla pasażerów lotniska i ujednolicenie standardów obsługi. Zapewnieniem tego mają być ostre kryteria doboru;np. wymagania wobec kierowców czy samych samochodów. Auto musi być stosunkowo nowe (max 5 letnie), klasy D koloru srebrnego lub czarnego. Jego kierowca musi reprezentować pewien poziom, nie bez znaczeni będzie jego kultura osobista i znajomość języka angielskiego. Złamanie tych warunków skutkować będzie natychmiastowym rozwiązaniem umowy.
Sieć Kraków Airport Taxi ma obsługiwać przede wszystkim pasażerów lotniska. Taksówkę będzie można zamówić on-line na przygotowywanej stronie www.krktaxi.pl (np. jeszcze przed wylotem, a po wylądowaniu taksówka będzie już czekała), przez centralę telefoniczną (numer nie jest jeszcze zatwierdzony) lub skorzystać z postoju przed terminalami. Kierowcy sieci lotniskowej nie będą mogli stać na postojach w Krakowie, bowiem cennik za przejazdy tą siecią jest zryczałtowany, a nie oparty o stawki zatwierdzone przez Radę MK. MPL Services planuje, że także obsługa hoteli będzie mogła logując się na stronie sieci rezerwować auta dla swoich gości.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Stawki za przejazdy są jeszcze opracowywane, planowane są 4 taryfy: 0-5 km, 5-10, 10-20, powyżej 20 km. Ceny będą takie same w dni powszednie, niedzielę, święta, w nocy. W taksówkach oraz w terminalu znajdą się ulotki z naniesionymi na mapy miasta strefami, tak aby każdy pasażer wiedział z góry ile zapłaci za dojazd w konkretne miejsce.
jak się sprawdzi to innowacyjne w Polsce rozwiązanie. Zobaczymy jeszcze w tym roku.