Kraków Airport Taxi

infoair
05.09.2012 13:38

Wziąć taksówkę z lotniska może byc kosztowne i ryzykowne. Podróżni w wielu portach lotniczych na świecie są narażeni na to, że właśnie przez nieuczciwych taksówkarzy zostana okradzeni. Jak sobie poradzić z tą plagą?

Są różne sposoby. Zarządcy niektórych lotnisk, tak jak ma to miejsce w przypadku warszawskiego Okęcia, ogłaszaja przetarg dla licencjonowanych korporacji. Tylko samochody zwycięzców mogą zabierać pasażerów spod samego terminala. Inne porty lotnicze próbują regulowac i kontrolować ruch taksówek, raz z większym, raz z mniejszym sukcesem. A może jest jeszcze inne rozwiązanie?

Krakowski port lotniczy wychodzi na przeciw takim oczekiwaniom. Już w październiku br. uruchamia własną sieć taksówkową. Będzie ją prowadzić MPL Services, spółka córka iędzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków – Balice. W tej chwili prowadzony jest nabór kierowców. Zgłosiło się ponad 300 osób. Docelowo ma być 120 aut.

Celem uruchomienia nowej usługi jest podniesienie jakości oferowanych przewozów taksówkami dla pasażerów lotniska i ujednolicenie standardów obsługi. Zapewnieniem tego mają być ostre kryteria doboru;np. wymagania wobec kierowców czy samych samochodów. Auto musi być stosunkowo nowe (max 5 letnie), klasy D koloru srebrnego lub czarnego. Jego kierowca musi reprezentować pewien poziom, nie bez znaczeni będzie jego kultura osobista i znajomość języka angielskiego. Złamanie tych warunków skutkować będzie natychmiastowym rozwiązaniem umowy.

Sieć Kraków Airport Taxi ma obsługiwać przede wszystkim pasażerów lotniska. Taksówkę będzie można zamówić on-line na przygotowywanej stronie www.krktaxi.pl (np. jeszcze przed wylotem, a po wylądowaniu taksówka będzie już czekała), przez centralę telefoniczną (numer nie jest jeszcze zatwierdzony) lub skorzystać z postoju przed terminalami. Kierowcy sieci lotniskowej nie będą mogli stać na postojach w Krakowie, bowiem cennik za przejazdy tą siecią jest zryczałtowany, a nie oparty o stawki zatwierdzone przez Radę MK. MPL Services planuje, że także obsługa hoteli będzie mogła logując się na stronie sieci rezerwować auta dla swoich gości.

Stawki za przejazdy są jeszcze opracowywane, planowane są 4 taryfy: 0-5 km, 5-10, 10-20, powyżej 20 km. Ceny będą takie same w dni powszednie, niedzielę, święta, w nocy. W taksówkach oraz w terminalu znajdą się ulotki z naniesionymi na mapy miasta strefami, tak aby każdy pasażer wiedział z góry ile zapłaci za dojazd w konkretne miejsce.

jak się sprawdzi to innowacyjne w Polsce rozwiązanie. Zobaczymy jeszcze w tym roku.