Koniec sklepowej przebudowy na warszawskim lotnisku

infoair
25.04.2019 09:30

Przed Świętami Wielkanocnymi Baltona otworzyła ostatni z 14 sklepów na Lotnisku Chopina. Tym samym, spółka zakończyła całość inwestycji prowadzonej na Okęciu.

Teraz Baltona prowadzi 14 sklepów na największym polskim lotnisku o łącznejpowierzchni niemal 3000 m2. Umowa na najem lokali w obu terminalach LotniskaChopina została podpisana z Przedsiębiorstwem Państwowym „Porty Lotnicze” wmaju 2018 r. Przestrzeń obejmuje 46 proc. powierzchni handlowej na warszawskimlotnisku. Baltona sukcesywnie przejmowała kolejne lokale, a prace adaptacyjneprowadzone były w bardzo szybkim tempie.

-„Od lipca 2018 roku przeprowadziliśmy de facto 16adaptacji, ponieważ, aby zapewnić pasażerom możliwość zrobienia zakupów wnaszych sklepach na Okęciu, w pierwszej kolejności otworzyliśmy dwa lokaletymczasowe, które zamknęliśmy w połowie stycznia, po otwarciu największegosklepu Duty Free. Wtedy też przystąpiliśmy do ich ponownej adaptacji – mówiPiotr Kazimierski, prezes zarządu Baltony – To były najszybciej prowadzoneprace inwestycyjne na Okęciu.”

Oryginalna stylistyka i polskie marki

W całym procesie inwestycyjnym Baltona korzystała zewsparcia najlepszych specjalistów – projektantów, architektów, ekipwykonawczych, wyspecjalizowanymi w pracy przy tego typu obiektach. Elementywykończeniowe do inwestycji na Okęciu sprowadzone zostały m.in. z Włoch,Hiszpanii, Niemiec, Francji czy Stanów Zjednoczonych.

Sklepy nowego operatora wyróżnia projekt aranżacjipowierzchni handlowej oraz nowe, interesujące formaty. Największy sklep DutyFree o powierzchni ponad 1200 m2 wyróżnia się niespotykaną dotąd w tej częściEuropy multimedialnością. Tysiące świetlnych elementów dekoracyjnych współgrająz treścią na ekranach, co tworzy niezwykłe przedstawienie barw, świateł idźwięków, dostarczając pasażerom wyjątkowych doświadczeń zakupowych. Kolejnymformatem zasługującym na szczególną uwagę jest sklep „Spirit of Poland”,oferujący wysokiej klasy produkty z Polski, w tym wyroby regionalne – m.in.słodycze, alkohole czy rękodzieło. Ten nowoczesny koncept nawiązujący donajlepszych polskich tradycji znajduje się już we wrocławskim porcie lotniczym.

Operator stawia na polskie marki także w butikach modowych,które znaleźć można w obu strefach – Schengen i Non Schengen. Otwarty 17kwietnia br. Fashion Boutique posiada wyselekcjonowaną ofertę polskich marek iprojektantów, takich jak Robert Kupisz, Lidia Kalita, BOHOBOCO, Ania Kruk czy Mission Swim. Nowykoncept wyróżnia szeroki wybór wysokiej jakości ubrań i akcesoriów wprzystępnej cenie. Kolejne formaty to sklepy typu „convenience” ofertujące m.in.prasę, książki, akcesoria podróżne czy pamiątki z Polski.

Nie tylko Warszawa

Baltona to czołowy operator sklepów wolnocłowych na polskichlotniskach regionalnych oraz sklepów ogólnodostępnych i lokali gastronomicznychw kraju i poza jego granicami. W ostatnich latach firma bardzo dynamicznie sięrozwija. Od 2018 roku otworzyła przestrzenie handlowe na lotniskach w Tallinie,Wrocławiu oraz w Warszawie. Baltona obecna jest także w portach lotniczych wEstonii, Rumunii, Niemczech, Holandii, we Francji i Włoszech oraz na Ukrainie. Napolskich lotniskach sklepy Baltony znajdziemy m.in. w Warszawie, Katowicach,Rzeszowie, Wrocławiu, Bydgoszczy, Poznaniu oraz w Modlinie