Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

KLM z kolejnym Boeingiem 787-10 [FILM]

infoair
05.11.2019 15:30

KLM jest pierwszą europejską linią lotniczą, która posiada wswojej flocie Boeingi 787-10. Nowa wersja Dreamlinera jest uważana za jeden znajbardziej przyjaznych środowisku i wydajnych pod względem eksploatacjisamolotów na rynku.

Kilka tygodni temu KLM Królewskie Holenderskie Linielotnicze powitały swój najnowszy samolot – Boeing 787-10, któremu nadano imię”Niecierpek” (Busy Lizzie). Jest on najwyższą – dziesiątą generacją modelu 787,znanego na całym świecie jako „Dreamliner”. Maszyna jest uważana za jeden znajbardziej przyjaznych środowisku samolot, ze względu na niską emisję CO2 ihałasu. Biorąc pod uwagę paliwooszczędność i pojemność kabiny, Dreamlinerdziesiątej generacji jest jednocześnie tani w eksploatacji.

Pierwszy z nich– „Kwiat Pomarańczy”, linia powitała w czerwcu b.r., rozpoczynając tym samymobchody 100-lecia firmy. Poza liczącą 13 sztuk flotą Boeing 787-9, obecnieprzewoźnik użytkuje dwa Boeingi 787-10, a docelowo, do 2022 roku, będzieposiadać 15 maszyn tego typu. Wszystkie będą nosiły imiona kwiatów.

Zobaczcie film z powitania „Kwiatu Pomarańczy”.

{https://www.youtube.com/watch?v=ztDrKsAmqrA}

Wydajny i cichy

KLM jest pierwszą europejską linią lotniczą, która posiada wswojej flocie szerokokadłubowe Boeingi B787-10, o maksymalnym zasięgu 12tysięcy kilometrów, które są wykorzystywane do lotów dalekiego zasięgu. Maszynajest uważana za jeden z najbardziej przyjaznych środowisku i wydajnych podwzględem eksploatacji samolotów na rynku. Dreamliner dziesiątej generacji jestwyposażony w te same silniki co jego poprzednik – Boeing 787-9, jednak dziękizastosowaniu lżejszych materiałów do jego konstrukcji, osiągnięto jeszczeniższą emisję CO2 i znaczną redukcję hałasu. Samolot może zabrać na pokład 344pasażerów w dwóch klasach podróży – Klasie Ekonomicznej i Klasie Biznes – WorldBusiness Class.

Historia imion

KLM postanowił, że Boeingi 787-10 będą nosiły imionakwiatów. Najnowszy Dreamliner, który ostatnio dołączył do floty przewoźnikanazwano “Niecierpek” (ang. Buzzy Lizy), a wcześniejszy nabytek to “KwiatPomarańczy”. KLM, jako jedna z niewielu linii kultywuje blisko stuletniątradycję nadawania imion swoim samolotom. Początkowo nazwy wymyślano wnawiązaniu do liter w rejestracji samolotu i tak powstawały imiona jak “DikkeDirk” czy “Piet Haas”. Jednak to nazwy ptaków dały początek prawdziwym imionomsamolotów i tradycja rozpoczęła się na dobre.

Wraz z przybywaniem samolotów we flocielinii, zaczęto tworzyć całe serie imion dla danego typu samolotu, a nazwy byłyczęsto wyrazem dumy z holenderskiej historii i osiągnięć. Tak więc samoloty KLMnosiły imiona Rembrandta, Paulusa, Pottera i innych holenderskich malarzy”Złotego Wieku”. W długiej historii floty holenderskiego przewoźnika były serieimion od mórz i oceanów, roślin, zasłużonych ludzi świata, nazw stolic, parkównarodowych, sławnych placów miejskich czy miejsc światowego dziedzictwa.

Imionnie wybiera się przypadkowo! Każde kolejne imię w danej serii nie może miećwięcej niż 31 liter i musi być łatwe o wymówienia. Co więcej, nazwa powinnamieć związek z jednym z miejsc dokąd lata KLM. Informacja o imieniu musi byćprzesłana do producenta samolotu nie później niż osiem miesięcy przed odbioremmaszyny. Imię zostaje namalowane na kadłubie w dwóch miejscach przy kopicie – wwersji angielskiej na lewej burcie, a w niderlandzkim brzmieniu – po prawej. Wpewnych przypadkach nadawaniu imienia towarzyszy szczególna ceremonia, któraodbywa się na przykład wtedy, gdy do floty linii dołącza nowy typ samolotu. Wprzeciwieństwie do chrzczenia statków, o burtę samolotu nie rozbija siębutelki, ale polewa się szampanem jego nowe imię – na szczęście.