Katowice: Statystyki za wrzesień
278 991 pasażerów odprawiono we wrześniu br. w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice w Pyrzowicach to o 7% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku.
W całości wrześniowego ruchu 125 061 stanowiły osoby podróżujące liniami czarterowymi. W tym segmencie w porównaniu z wrześniem 2009 roku wzrost wyniósł 21%. Od początku stycznia do końca września tego roku na pyrzowickim lotnisku obsłużono już 1 928 851 podróżnych o prawie 32 tysiące więcej niż w porównywalnym okresie zeszłego roku. Pobito także zeszłoroczny rekord w liczbie obsłużonych pasażerów czarterowych. W 2009 roku było ich 603 765 w bieżącym odprawiono ich już 618 284. Tym samym lotnisko umocniło się na pozycji Centrum Czarterowego Polski Południowej. Do końca roku w MPL Katowice zostanie obsłużonych około 2,45 mln pasażerów, w tym ok. 700 tys. czarterowych. W sezonie jesienno-zimowym siatka połączeń regularnych z MPL Katowice obejmować będzie 27 destynacji. Statki powietrzne przewoźników regularnych (Wizz Air, Ryanair, PLL LOT i Lufthansa) każdego tygodnia wykonywać będą ponad 280 operacji startów i lądowań z Pyrzowic.
Widoczną w statystykach mocną pozycję MPL Katowice w segmencie czarterów potwierdza bogata siatka połączeń czarterowych w sezonie jesienno-zimowym, która obejmuje dziewięć tras do pięciu państw na dwóch kontynentach. Nowością będą dalekodystansowe połączenia czarterowe do dwóch afrykańskich państw Kenii (Mombasa) i Tanzanii (Zanzibar). W zimie
z Katowic będzie można także polecieć na wypoczynek na dwie Wyspy Kanaryjskie Fuerteventurę i Teneryfę, do czterech największych egipskich kurortów (Hurgada, Sharm El Sheik, Taba i Marsa El Alam) oraz do bułgarskiego kurortu narciarskiego Bańsko.
W najbliższym czasie rozpoczną się pierwsze roboty budowlane realizowane w ramach największego w historii MPL Katowice projektu rozbudowy infrastruktury liniowej. W październiku br. ruszą prace związane z modernizacją istniejącego hangaru technicznego. W przyszłym roku zostanie wbita pierwsza łopata pod budowę nowej płyty postojowej wraz z niezbędną infrastrukturą o powierzchni ok. 149 tys. m kw. (aktualna powierzchnia płyt postojowych MPL Katowice wynosi 80 tys. m kw.) oraz najnowocześniejszego w Polsce hangaru technicznego do obsługi dwóch samolotów wielkości Airbusa A320 lub Boeinga 737. W tym roku rozpoczną się także prace projektowe nowej drogi startowej. Zgodnie z harmonogramem pierwszy samolot ma na niej wylądować najpóźniej w pierwszym kwartale 2015 roku. Łączny koszt inwestycji realizowanych w MPL Katowice wyniesie ok. 550 mln zł.