Imponujący remont pasa we Wrocławiu
Ekipa remontowa firmy Strabag wchodzi na drogę startową tużpo wylądowaniu ostatniego wieczornego samolotu, a schodzi przed startempierwszego porannego rejsu. Przez 5 godzin remontuje ok. 80 m pasa o szerokości60 m. Prace trwają pięć dni w tygodniu: w poniedziałki, wtorki, czwartki,piątki i w soboty. Wtedy we wrocławskim porcie nie ma zaplanowanych operacjilotniczych. Tygodniowo modernizowanych jest ok. 400 m pasa.
– Zazwyczaj na czas remontów drogi startowe na lotniskach sązamykane. My zdecydowaliśmy się jednak przeprowadzić prace bez zatrzymywaniaruchu pasażerskiego. Operacja jest skomplikowana pod względem logistycznym, alejesteśmy do niej dobrze przygotowani. Dołożymy wszelkich starań, byminimalizować ewentualne utrudnienia ? mówi Dariusz Kuś, prezes PortuLotniczego Wrocław.
Modernizacja drogi startowej przy utrzymaniu ruchupasażerskiego to wyzwanie dla wykonawcy. Harmonogram prac musi być realizowanyperfekcyjnie. Każdej nocy przy remoncie pracuje 85 osób. 35 ciężarówekdostarcza na lotnisko masę bitumiczną, każda przywozi ok. 26 ton materiału ? wsumie jednej nocy kładzionych jest ok. 910 ton. Nawierzchnię utwardzajednocześnie 12 walców.
To inwestycja kluczowa dla Portu Lotniczego Wrocław. Jestjednym z elementów prac, które umożliwią podniesienie systemu nawigacyjnego ILSdo kategorii drugiej. Dzięki temu samoloty będą mogły startować i lądować wtrudniejszych warunkach atmosferycznych. Firma Strabag deklaruje, że wszystkieprace zakończą się do kwietnia 2016 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„