Polskie Linie Lotnicze LOT zostały wyróżnione platynową nagrodą Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA. Najbardziej prestiżową, platynową nagrodę LOT otrzymał za wdrożenie nowoczesnego systemu w zakresie obsługi pasażerów.
Wyróżnienie z rąk prezesa IATA Giovanniego Bisignani odebrał prezes LOT-u Sebastian Mikosz. LOT jest jedyną europejską linią spośród 230 przewoźników należących do IATA, który został w ten sposób wyróżniony za wdrożenie zaawansowanego poziomu technologii dwuwymiarowego kodu kreskowego w procesie odprawy pasażerskiej (2D bar code printed). Nagroda ta przyznawana jest przewoźnikom, którzy z powodzeniem wdrażają tę technologię na wszystkich lotniskach z ich siatki połączeń, co IATA określa jako poziom najwyższy – „Platinum”.
Technologia dwuwymiarowego kodu kreskowego, stosowana przez LOT od ponad dwóch lat, pozwala na uproszczenie i przyspieszenie procesu odprawy pasażerskiej. Jej zaletą jest niezawodność, co stanowi ogromny krok naprzód w porównaniu do stosowanej wcześniej technologii paska magnetycznego.
Każdy pasażer, który odprawi się przez Internet, otrzymuje kartę pokładową z kodem kreskowym, w którym zapisane są wszystkie informacje na temat jego podróży. Przyjeżdżając z wydrukowaną kartą pokładową na lotnisko, może od razu udać się do kontroli bezpieczeństwa, lub jeśli posiada bagaż, do stanowiska Baggage Drop. Dzięki czytnikowi optycznemu, który pobiera informacje z kodu kreskowego, proces odprawy skraca się w ten sposób z około 3-5 minut do około 15 sekund. Pasażer oszczędza również czas, który musiałby poświęcić na odprawę przy tradycyjnych stoiskach check-in.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zastosowanie technologii 2D bar code pozwoli na wprowadzenie kolejnych zaawansowanych technologicznie rozwiązań, takich jak odprawa przez telefon komórkow. Kolejnym rozwiązaniem ułatwiającym podróż pasażerom będą kioski do samodzielnej odprawy (self-check in), które LOT do końca 2010 roku zamierza wprowadzić na wszystkich lotniskach w kraju.