GE: Przejęcie zwiększy potencjał technologiczny GE Aviation
GE przejęło dział lotniczy Avio S.p.A., wiodącego dostawcy systemów i części lotniczych dla lotnictwa cywilnego i wojskowego. Cena zakupu wyniosła 4,3 miliarda dolarów (3,3 miliarda Euro). Przejęcie nie obejmuje działu technologii kosmicznych Avio.
Przejęty dział lotniczy Avio przemianowany został na Avio Aero i włączony do GE Aviation. Siedzibą spółki pozostanie Turyn. Wraz z przejęciem, GE zyska możliwość silniejszego zaangażowania w obszar produkcji obejmujący układy przekładni mechanicznych, turbiny niskoprężne, technologie spalania i systemy automatyczne.
“Avio Aero jest obecne na czterech kontynentach, potencjał oraz wiedza techniczna, którymi dysponuje spółka pozwoli nam umocnić naszą pozycję na świecie, szczególnie w obliczu wzrostu produkcji, który w ostatnim czasie notujemy”, powiedział David Joyce, CEO GE Aviation z siedzibą w Cincinnati w stanie Ohio. „GE pomoże Avio Aero zbudować pozycję dostawcy dla innych firm sektora przemysłowego i lotniczego. Cieszymy się też, że otwiera się przed nami szansa zwiększenia naszej obecności we Włoszech”.
Jako część GE, Avio Aero zyska możliwość produkcji sprzętu dla przemysłu energetycznego, naftowego i morskiego. Same układy przekładni to szansa wzrostu w kilku nowych sektorach.
Avio Aero posiada zakłady w Turynie, Pomigliano d’Arco (Neapol) i Brindisi, a także w Polsce, Brazylii i Chinach. Spośród 4.700 pracowników spółki, 4.000 osób zatrudnionych jest we Włoszech. GE planuje zmodernizować zakłady w celu poszerzenia oferty produktów i usług, co w dalszej perspektywie pozwoli spółce zyskać nowych klientów. Przejęcie Avio Aero postrzegane jest przez GE także jako okazja do zwiększenia zysków.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Avio Aero jest strategicznym dostawcą GE Aviation od niemal 30 lat. Zamówienia GE i powiązanych spółek odpowiadają za przeszło 50 procent dochodów firmy. Nad sfinalizowanym dzisiaj przejęciem zespół integracyjny złożony z liderów GE i Avio Aero pracował od stycznia.
Avio Aero powstało w 1908 roku w Turynie. Swoją pozycję zawdzięcza szczególnemu naciskowi na obszar badań i rozwoju oraz długofalowej współpracy z wiodącymi uniwersytetami. Avio Aero współtworzy szereg silników GE, od dużych turbowentylatorowych konstrukcji GE90 i GEnx przeznaczonych dla lotnictwa komercyjnego, po mniejsze silniki turbowałowe CT7/T700 montowane w śmigłowcach cywilnych i wojskowych. Są to jedne z najlepiej sprzedających się lotniczych silników GE i spółka oczekuje, iż zapewnią jej one długoterminowe zyski.
GE, macierzysta spółka GE Aviation, jest silnie obecna we Włoszech. W siedmiu swoich włoskich biznesach GE zatrudnia przeszło 7.700 osób w ponad 20 zakładach. Ponadto, we Florencji mieści się globalna siedziba GE Oil &Gas Turbomachinery Products &Services zatrudniająca we Włoszech około 5.200 pracowników.
GE Aviation, dział operacyjny GE, jest wiodącym dostawcą silników odrzutowych, turbowałowych i turbośmigłowych, a także części i zintegrowanych systemów dla lotnictwa komercyjnego, wojskowego i ogólnego. GE Aviation posiada także globalną sieć wsparcia technicznego dla oferowanych produktów.