Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdańskie lotnisko buduje nowy pirs. Jest kamień węgielny!

infoair
06.06.2020 11:00

5 czerwca miało miejsce wmurowanie kamienia węgielnego na lotnisku pod budowę pirsu terminalu

W IV kwartale 2021 r. ma zakończyć się w Porcie LotniczymGdańsk budowa pirsu do Terminalu Pasażerskiego T2.

Do przodu!

„Nie zatrzymujemy się i z jeszcze większą determinacją chcemysię rozwijać. Wbrew epidemiom i kryzysom śmiało realizujemy rozbudowęinfrastruktury, wierząc, że będzie ona dobrze służyła naszym pasażerom ipomagała w ich komfortowych i bezpiecznych podróżach” – powiedział prezes PortuLotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy Tomasz Kloskowski.

Karol Zduńczyk, prezes zarządu Korporacji Budowlanej Doraco,będącej generalnym wykonawcą inwestycji, zapewnił, że choć ostatnie miesiącewymagały wprowadzenia podczas robót nowych zasad związanych z pandemiąkoronawirusa, to nie wpłynęło one na harmonogram prac.

Umowę na rozbudowę terminalu Port Lotniczy Gdańsk podpisał zDoraco w połowie października 2019 roku. Do tej pory wykonano 70 proc.elementów konstrukcyjnych – ścian i słupów poziomu zero – oraz 95 proc. robótziemnych.

Co się zmieni?

Budowa pirsu, który jest przedłużeniem TerminaluPasażerskiego T2 w kierunku zachodnim, ma się zakończyć w IV kwartale 2021 r.Port Lotniczy Gdańsk zyska prawie 16 tys. m kw. nowej powierzchni. ObecnyTerminal T2 ma ok. 53 tys. m kw.

Po rozbudowie terminalu pasażerskiego, w nowym pirsie będąobsługiwani pasażerowie rejsów rozkładowych, którzy podróżują do krajównon-Schengen. Część nowego pirsu będzie też przeznaczona do obsługi pasażerów zkrajów strefy Schengen.

Po wybudowaniu pirsu liczba linii kontroli bezpieczeństwa nagdańskim lotnisku zwiększy się z 11 do 18, punktów odprawy paszportowej (odloty)z 6 do 10, punktów odprawy paszportowej (przyloty) z 8 do 12, bram odlotowych z20 do 30, a liczba karuzel do odbioru bagażu z 5 do 9.

Koszt inwestycji to ponad 255,2 mln zł netto. Jestfinansowana z obligacji wyemitowanych przez gdański port lotniczy oraz ześrodków własnych.(PAP)