Finnair: Wzrost uczestnictwa w azjatyckim rynku
Dzięki zwiększonej sprzedaży biletów na loty z i do Azji, w 2010 roku regularny ruch pasażerski linii Finnair wzrósł o 2,5% w porównaniu z poprzednim rokiem. Sama sprzedaż biletów na azjatyckie połączenia linii Finnair wzrosła o 8%. W Polsce sprzedaż biletów w porównaniu z rokiem 2009 wzrosła o 7%. Wzrost sprzedaży biletów na loty z Polski do miast azjatyckich obsługiwanych przez Finnair wyniósł blisko 16%.
W ciągu minionego roku linie Finnair w ramach regularnych lotów obsłużyły łącznie 6,2 miliona pasażerów, co stanowi nieco poniżej 1% mniej niż w poprzednim roku. W ramach połączeń z miastami azjatyckimi linie Finnair obsłużyły ponad 1,2 miliona pasażerów.
„Udało nam się zrealizować naszą strategię i zwiększyć ruch pasażerski w ramach połączeń azjatyckich oraz poziom cenowy biletów przedstawia się korzystniej”–mówi Dyrektor Finansowy Finnair, Erno Hildén.
W ramach wszystkich lotów obsługiwanych przez Finnair w 2010 roku z usług linii skorzystało 7,1 miliona pasażerów. Całkowita sprzedaż biletów spadła trochę poniżej 4% w wyniku wybuchu wulkanu na Islandii wiosną, strajku personelu pokładowego i z powodu mniejszego ruchu pasażerskiego w celach wypoczynkowych.
Przychód jednostkowy na pasażera i kilometr w ramach regularnych lotów Finnair w ostatnim kwartale roku wzrósł o 15%. Dzięki pomyślnemu trzeciemu kwartałowi przychód jednostkowy na pasażerokilometr w całym zeszłym roku zwiększył się o 9%. Ten pozytywny rozwój wynika głównie ze zwiększonego zainteresowania podróżami w celach biznesowych pomiędzy Europą a Azją.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Liczba pasażerów Finnair na trasie Warszawa-Helsinki spadła o 4%. Niemniej jednak liczba biletów sprzedanych w Polsce wzrosła o 7%, zaś ich wartość zwiększyła się o 27% w porównaniu z rokiem 2009.
„Mamy szczególnie dobre wyniki, jeśli chodzi o nasze połączenia z miastami azjatyckimi –całkowity wzrost sprzedaży biletów na połączenia z Polski wyniósł prawie 16%, w tym 33% w ramach tylko klasy biznes”–mówi Juhani Nuoramo, Dyrektor ds. Sprzedaży Finnair w Polsce. „Na przykład sprzedaż biletów na loty z Warszawy do Seulu wzrosła o 142%, do Delhi o 45%, zaś do Pekinu o 25% w porównaniu z wynikami z poprzedniego roku. Natomiast sprzedaż biletów na połączenia pomiędzy Polską a japońskim miastami –Nagoją, Tokio i Osaką –wzrosła o 38%”–dodaje Nuoramo.
Ilość towarów transportowanych przez linie Finnair wzrosła w 2010 roku o 38%. Ten duży wzrost można przypisać głównie operacjom lotniczym, które rozpoczęły się w maju z udziałem samolotów transportowych, lecz również zwiększonemu popytowi na przewozy towarowe, zwłaszcza w Azji.