Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Fala po Cooku: Ving z nowym właścicielem

infoair
03.11.2019 10:00

Norweski miliarder Petter Stordalen poinformował w środę wSztokholmie, że wraz z dwoma funduszami przejmie od upadłego brytyjskiegokoncernu Thomas Cook skandynawskie biuro podróży Ving.

„Poprzedni właściciele wydrenowali z biura podróży Vingmiliardy. Prawda jest taka, że wszystko, co robił Ving, było słuszne, a to, corobił Thomas Cook, niewłaściwe” – stwierdził Stordalen, który jestwłaścicielem m.in. sieci hotelowej Nordic Choice Hotels.

Jak zapowiedziano, Stordalen za pośrednictwem StrawberryGroup oraz fundusze inwestycyjne Altor oraz TDR Capital przejmą formalnieorganizatora wycieczek Ving po postawieniu tej firmy w stan upadłości.

Sunclass Airlines

Oprócz marki Ving inwestorzy staną się nowymi właścicielamitakże dwóch innych skandynawskich biur podróży – Spies oraz Tjaereborg, którebyły powiązane kapitałowo z Vingiem oraz Thomasem Cookiem. Wszystkie podmiotymają zachować swoje dotychczasowe nazwy. Natomiast przewoźnik lotniczy ThomasCook Scandinavia, realizujący dla Vinga przeloty czarterowe, zmieni nazwę naSunclass Airlines.

Podczas konferencji prasowej w Sztokholmie nie ujawnionokwoty ani warunków finansowych przejęcia Vinga od Thomasa Cooka.

We wrześniu biuro podróży Ving odwołało loty w związku zupadłością brytyjskiego koncernu turystycznego. Decyzja dotyczyła 19 tys. skandynawskichturystów. Od tego czasu firma działała, ale pilnie poszukiwała nowychinwestorów.

Thomas Cook – najstarsze i jedno z największych biurturystycznych na świecie – upadło 23 września, gdy nie zdołał przekonaćwierzycieli i potencjalnych inwestorów do zaangażowania się w plan ratowaniafirmy. Jej zadłużenie sięgało 1,7 miliarda funtów. Zdaniem ekspertów ThomasCook nie potrafił w porę zareagować na globalne zmiany na rynku turystycznym,takie jak rozwój internetu, tanich linii lotniczych oraz powstanie portali typubooking.com czy AirBnB.