Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Enter Air o czarterowym rynku w Europie

infoair
12.12.2018 14:30

Polska czarterowa linia lotnicza Enter Air wypracowała w trzech kwartałach zysk netto na poziomie 78,6 mln zł – to o16,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2017 r. – poinformował w piątek przewoźnik. Dodano, że w tym czasie Enter Air osiągnął 1,06 mld zł przychodów ze sprzedaży.

„Pierwsze trzy kwartały roku, a szczególnie sezon Lato 2018 były dla nas bardzo udane. Sukces był zasługą optymalnego przygotowania programu handlowo-operacyjnego oraz sprawnej realizacji, dzięki czemu wykonaliśmy więcej lotów niż przed rokiem. Wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Zwiększyliśmy zarówno przychody, jak i zysk na poziomie operacyjnym oraz netto, pomimo wyższych kosztów paliwa, wyższych kosztów załóg oraz negatywnych różnic kursowych” – powiedział cytowany w komunikacie członek zarządu Enter Air Grzegorz Polaniecki.

Spółka w komunikacie przekazała, że przychody Enter Air po trzech kwartałach br. wzrosły o 37,3 proc. do 1,06 mld zł z 774,3 mln zł w analogicznym okresie 2017 r. Zysk operacyjny w pierwszych dziewięciu miesiącach wzrósł o 54,9 proc. r/r do 122,8 mln zł, a EBITDA Grupy wyniosła 149,8 mln zł. Z kolei zysk netto wyniósł 78,6 mln zł i był wyższy o 16,7 proc. od 67,3 mln zł przed rokiem.

„Pracujemy już nad kolejnym rokiem. Popyt na nasze usługi zgłaszany przez biura podróży w całej Europie jest bardzo duży. Niedobór podaży usług przewozowych jest między innymi spowodowany wypadnięciem z rynku kilku naszych konkurentów. Ale nie zmieniamy naszego podejścia i kontraktujemy loty tylko z najbardziej stabilnymi partnerami. Warunki rynkowe są dla nas sprzyjające i pozwalają nam na przyśpieszenie tempa wzrostu w przyszłym roku. Nowe możliwości dadzą nam też samoloty Boeing 737 MAX 8, które sprowadzamy w najbliższych tygodniach” – przekazał Polaniecki.

Umowy z potentatami

Enter Air poinformował, że ma podpisane długoterminowe umowy z największymi biurami podróży w Polsce: TUI Poland, Rainbow Tours, Itaka Holdings, a we wrześniu zawarta została umowa charteru z biurem podróży Coral Travel Poland, której szacunkowa wartość to ponad 100,6 mln zł.

-„Łączna wartość umów podpisanych przez przewoźnika na rynku polskim i za granicą, ma wartość ponad 1 mld zł. Enter Air oczekuje, że rozmowy prowadzone z touroperatorami zakończą się podpisaniem kolejnych umów w najbliższym czasie” – napisano.

Flota Enter Air

Przewoźnik przypomniał, że pod koniec listopada flota Enter Air powiększyła się o Boeinga 737-800, który będzie wykorzystywany przez pięć lat na zasadzie leasingu operacyjnego. Aktualnie spółka posiada 19 samolotów typu 737-800, a w najbliższych dniach do floty dołączy pierwszy samolot Boeing 737 MAX 8, który rozpocznie regularne loty w barwach Enter Air w grudniu 2018 r.

Montaż drugiego samolotu tego typu jest finalizowany przez Boeing'a i będzie on gotowy do odbioru w ciągu kilku tygodni. Łącznie Enter ma zamówionych sześć samolotów 737 MAX 8.

W listopadzie 2018 r. spółka podpisała z bankiem DVB umowę finansowania dwóch pierwszych Boeingów 737 MAX 8. Umowa została podpisana na sześć lat, a łączna kwota finansowania leasingowego dla dwóch samolotów wynosi około 374 mln zł wraz z odsetkami. W związku z pozyskaniem finansowania nowych samolotów Enter Air złożył do KNF wniosek o zawieszenie postępowania w sprawie zatwierdzenia prospektu dotyczącego planowanej emisji akcji.

Grupa Enter Air realizuje połączenia dla polskich i zagranicznych biur podróży, latając w ponad 30 krajach od Islandii i Portugalii po Kenię i Wyspy Zielonego Przylądka. Przewoźnik posiada pięć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Londynie, Madrycie, Pradze i Tel Awiwie. (PAP)