Dowiedz się kto koło Ciebie usiądzie
O jaki ten świat jest mały – myślimy sobie najczęściej spotykając znajomych w najdziwniejszych miejscach, np. w samolocie. Czy koło nas siedzi znajomy? Czy to możliwe? Wkrótce na takie pytania będziemy znać wcześniej odpowiedź!
To wszystko dzięki nowej usłudze Finnair – możliwości „zameldowania się”(„check-in”) poprzez media społecznościowe. Usługa pozwala pasażerom na udostępnianie na ich profilu na Facebooku rozkładu foteli z zaznaczonym ich miejscem siedzącym. Dzięki temu pasażerowie mogą obejrzeć profile współpasażerów na Facebooku oraz sprawdzić, kto jeszcze zaznaczył swoją obecność podczas danego lotu, a także które miejsce zajął.
Po zakończeniu odprawy za pomocą sieci społecznościowych można poinformować więc swoich znajomych o tym, dokąd się wybieramy oraz kiedy spodziewamy się wylądować.
„Wiele osób lubi informować swoich znajomych na Facebooku o tym, dokąd właśnie podróżują. Chcieliśmy to nieco ułatwić oraz wprowadzić do odprawy pewną wartość dodaną dla tych osób, które chcą się dowiedzieć, z kim podróżują oraz być może zawrzeć nowe znajomości”–mówi Aku Varamäki, manager ds. mediów społecznościowych Finnair. „Jesteśmy dumni z tego, że jako pierwsi wykorzystujemy w ten sposób media społecznościowe i sprawiamy, że podróż lotnicza może stać się doświadczeniem towarzyskim”.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W ramach usługi widoczny jest jedynie publiczny profil pasażera na Facebooku, dostępny wyłącznie dla pasażerów podróżujących w ramach tego samego lotu. Korzystanie z usługi „check-in”w mediach społecznościowych nie jest obowiązkowe i klienci mogą nadal podróżować incognito. Co więcej, w dowolnym momencie można wyłączyć taką usługę, uniemożliwiając innym pasażerom znalezienie naszego profilu na podstawie rozkładu foteli w samolocie.
Na tym etapie usługa obejmuje wyłącznie serwis Facebooka, ale z czasem dodane zostaną także inne sieci społecznościowe. Usługę opracowano we współpracy z firmą Amadeus IT Group.