Dobry koniec roku 2007 dla Grupy SAS i Lotniska Kastrup w Kopenhadze.
Wyniki Grupy SAS w przewozach pasażerskich i wykorzystaniu miejsc w grudniu 2007. Koniec roku był zdecydowanie dobry dla Grupy SAS. Warto również odnotować kolejny rekordowy rok w ilości obsłużonych pasażerów przez Port Lotniczy Kastrup w Kopenhadze, pełniący rolę hub-u dla Linii SAS. Port Lotniczy Kastrup w Kopenhadze po raz kolejny obronił swoją pozycję największego lotniska w regionie nordyckim, goszcząc w 2007 roku ponad 21 milionów pasażerów. W porównaniu z rokiem 2006 było to wzrost o 2, 5%. W grudniu 2007 roku lotnisko przyjęło 1,472,690 pasażerów, co oznacza wzrost o 3,2 %.
Wyniki Grupu SAS
*Grupa SAS przewiozła w grudniu 2007 roku 2,7 miliona pasażerów, co oznacza wzrost o 0,3% w stosunku do grudnia 2006 roku,
* Łączna wielkość ruchu pasażerskiego w grudniu wzrosła o 2,9 % w stosunku do grudnia 2007, przy czym ilość dostępnych miejsc w samolotach wzrosła o 3,3 %
*Wskaźnik wykorzystania miejsc dla Grupy SAS za grudzień 2007 zmniejszył się o 0,3 punktu procentowego do 65,8 procent.
* Łączna wielkość ruchu pasażerskiego w grudniu wzrosła o 2,9 % w stosunku do grudnia 2007, przy czym ilość dostępnych miejsc w samolotach wzrosła o 3,3 %
*Wskaźnik wykorzystania miejsc dla Grupy SAS za grudzień 2007 zmniejszył się o 0,3 punktu procentowego do 65,8 procent.
Tendencje rynkowe
Grupa SAS przewiozła 2,7 miliona pasażerów w grudniu 2007 roku, co oznacza nieustanny wzrost liczby podróżnych przez ostatnie, kolejne 33 miesiące. Wycofane samoloty Dash-Q400 zostały całkowicie zastąpione większymi maszynami, co miało negatywny wpływ na poziom wykorzystania miejsc na trasach w Danii i Szwecji, mimo nieustannego wzrostu liczby przewiezionych pasażerów i sprzedanych usług.
Jednocześnie coraz trudniejszym zadaniem staje się kompensacja rekordowo wysokich kosztów paliwa, które Grupa SAS stara się wyrównywać poprzez wprowadzenie różnorodnych innowacji wewnątrz firmy.
W dalszym ciągu z dużą uwagą obserwujemy stale zmieniający się rynek z rosnącą konkurencją w dziedzinie przewozów lotniczych.
Jednocześnie coraz trudniejszym zadaniem staje się kompensacja rekordowo wysokich kosztów paliwa, które Grupa SAS stara się wyrównywać poprzez wprowadzenie różnorodnych innowacji wewnątrz firmy.
W dalszym ciągu z dużą uwagą obserwujemy stale zmieniający się rynek z rosnącą konkurencją w dziedzinie przewozów lotniczych.
Wyniki w poszczególnych sektorach Grupy SAS
* SAS Intercontinental :
łączna wielkość ruchu pasażerskiego w grudniu wzrosła o 2,3 % w stosunku do grudnia 2007, przy czym wskaźnik wykorzystania miejsc w samolotach wzrósł o 1,3 punktu procentowego
* SAS Group trasy europejskie :
ruch pasażerski wzrósł o 3,9% w stosunku do grudnia 2007, zaś wskażnik wykorzystania miejsc niznacznie si podnióśł.
* SAS Intercontinental :
łączna wielkość ruchu pasażerskiego w grudniu wzrosła o 2,3 % w stosunku do grudnia 2007, przy czym wskaźnik wykorzystania miejsc w samolotach wzrósł o 1,3 punktu procentowego
* SAS Group trasy europejskie :
ruch pasażerski wzrósł o 3,9% w stosunku do grudnia 2007, zaś wskażnik wykorzystania miejsc niznacznie si podnióśł.
Linie airBaltic przewiozły o 36, 2% pasażerów więcej w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, z wyraźna poprawą wskaźnika wykorzystania miejsc.
Wzrost ilości pasażerów i wykorzystanych miejsc odnotowały hiszpańskie linie Spanair (1,4%) i norweskie Wideroe , natomiast w fińskie Blue 1 zanotowały spadek wynoszący 14,7 %.
Wzrost ilości pasażerów i wykorzystanych miejsc odnotowały hiszpańskie linie Spanair (1,4%) i norweskie Wideroe , natomiast w fińskie Blue 1 zanotowały spadek wynoszący 14,7 %.