Delta Airlines: Korzystamy z rozwiązań Microsoft
Firma AT&T wyposażyła 19 tysięcy stewardess i stewardów Delta Air Lines w urządzenia Nokia Lumia 820 z Windows Phone 8, na których zainstalowano rozwiązanie Microsoft Dynamics for Retail POS. Korzystanie z rozwiązań firmy Microsoft stanowi kontynuację inwestycji przewoźnika w innowacje technologiczne, które mają na celu znaczącą modernizację wyposażenia kabin, aby wzbogacić doświadczenia podróżnych i załogi podczas lotu.
–Zatrudniamy 19 000 specjalistów ds. obsługi pokładowej, aby zapewnić naszym klientom komfort i bezpieczeństwo . Wyposażenie personelu w innowacyjne rozwiązania pozwoli jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby podróżnych na pokładzie samolotu podczas każdego lotu –powiedziała Joanne Smith, wiceprezes ds. usług pokładowych w Delta Air Lines. –To już nasza kolejna inwestycja w technologie, której celem jest poprawa obsługi klienta –dodała.
Całe rozwiązanie zaprojektowała firma Avanade. Składa się ono z platformy Mobile Airlines firmy Avanade oraz rozwiązań Microsoft –oprogramowania Windows Phone 8 i Microsoft Dynamics for Retail POS, które funkcjonują z poziomu urządzenia Nokia Lumia 820. Z kolei smartfon działa przez Wi-Fi i w sieci LTE firmy AT&T. W związku z tym, że urządzenie działa na Windows Phone 8, może bezproblemowo zintegrować się z oprogramowaniem back-end
i usługami na platformie Windows 8.
–Rozwiązanie oferuje liniom Delta unikalne możliwości, które pozwalają sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów w zakresie obsługi, generować dodatkowe przychody ze sprzedaży produktów i usług podczas lotu oraz zwiększyć produktywność i satysfakcję załogi, łącząc informacje, transakcje i procesy w całym cyklu życia lotu na łatwym w użyciu urządzeniu mobilnym –komentuje Adam Komorowski, dyrektor działu aplikacji biznesowych Microsoft Dynamics w polskim oddziale Microsoft.
Przewoźnik zdecydował się na takie rozwiązanie w związku z ograniczeniami swoich przestarzałych urządzeń wspierających sprzedaż. Urządzenia mogły przechwytywać transakcje dotyczące żywności, słuchawek i produktów wolnocłowych, ale były niewygodne w użyciu
i musiały znajdować się na pokładzie samolotu, co wiązało się z ich kosztownym utrzymaniem. Co więcej, informacje były przesyłane ręcznie i brakowało szybkiej łączności bezprzewodowej. Wskutek tych utrudnień linie lotnicze nie wykorzystywały dodatkowych możliwości rozwiązania poza podstawowymi funkcjonalnościami dotyczącymi transakcji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wprowadzenie mobilnej aplikacji umożliwi liniom lotniczym nie tylko przechwytywanie transakcji, lecz także gromadzenie informacji na temat klienta. Aplikacja oferuje bowiem unikalną możliwość wglądu w historię danych, informacje na temat dotychczasowych lotów, statusu programu lojalnościowego itd. Co więcej, rozwiązanie pozwala na bezpośrednią sprzedaż produktów na pokładzie i prawie natychmiastowe rozliczanie, zgłaszanie zażaleń, dostęp do informacji na temat programu frequent flyer, aktualizacji przesiadek czy wysyłanie e-rachunków na maila klientów.
Z operacyjnego punktu widzenia urządzenia mogą być zarządzane z centrali Delta w Atlancie, co znacznie ułatwia zatwierdzanie transakcji i przyspiesza procesy zachodzące podczas lotu. Dzięki Microsoft Dynamics for Retail i Windows 8 rozwiązanie dba o zgodność płatności dla PCI i innych standardów, redukując koszty i złożoność działań.
–Nawiązanie partnerstwa z amerykańskim przewoźnikiem to dla nas bardzo ważny krok. Branża turystyczna jest atrakcyjnym obszarem w zakresie dostarczania innowacji technologicznych. Mamy nadzieję, że rozwiązanie przyczyni się do dalszego rozwoju linii lotniczych Delta i zwiększenia satysfakcji klientów z oferowanej przez linię obsługi –podsumowuje Adam Komorowski.