Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czy Unia zablokuje przejęcie AirBerlin przez Lufthansę?

infoair
08.12.2017 13:44

Komisja Europejska ma poważne wątpliwości wobec planówprzejęcia przewoźnika Air Berlin przez linie lotnicze Lufthansa. Zdaniem KE wwyniku transakcji Lufthansa stanie się monopolistą na wielu trasach.

-„Mamy dość poważne obawy dotyczące konkurencji.Istnieje ryzyko, że na niektórych trasach Lufthansa stanie się de factomonopolistą” – powiedziała w Brukseli na konferencji prasowej europejskakomisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager, precyzując, że chodzi o”znaczącą liczbę tras”. Przypomniała, że KE prowadzi analizyrynkowych przejęć.

Jak wskazała, Komisja ma wątpliwości, bo Air Berlin byłdużym konkurentem Lufthansy. Podkreśliła, że bankructwo tak dużego konkurentamoże mieć wpływ na konsumentów.

Znaczną część Air Berlin, w tym spółki córki Niki i LGW,chce przejąć Lufthansa. Podpisany przez nią kontrakt opiewa na 210 mln euro.Lufthansa zamierza przejąć 81 ze 140 samolotów oraz 3 tys. z 8 tys. pracownikówlinii Air Berlin. Warunkiem jednak jest zgoda urzędu antymonopolowego.

Historia AirBerlin

Air Berlin, drugie pod względem wielkości niemieckie linielotnicze, 28 października ostatecznie zakończyły działalność. Tego dnia samolotistniejącego od 38 lat przewoźnika wylądował kwadrans przed północą po razostatni na lotnisku Tegel w Berlinie. Na pokładzie maszyny, która wystartowałaz Monachium, znajdował się długoletni szef linii, Joachim Hunold. Ze względu nazadłużenie w połowie sierpnia br. linie ogłosiły upadłość. Czasowekontynuowanie działalności było możliwe dzięki poręczonemu przez rząd Niemieckredytowi w wysokości 150 mln euro.

Od początku działalności w 1979 roku linie Air Berlinprzewiozły ponad pół miliarda pasażerów.

Linie Air Berlin ogłosiły upadłość w sierpniu, kiedy ichudziałowiec – linie Etihad Airways ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich -wstrzymał finansowanie po latach strat. Przewoźnik od kilku lat odnotowuje straty; w 2016 rokuwyniosły one 780 mln euro. Jego łączne zadłużenie to blisko 1,2 mld euro.Kryzys pogłębił się po wprowadzeniu w marcu letniego rozkładu lotów. (PAP)