Chopin rozdaje nagrody!

infoair
01.02.2010 17:35

Lotnisko Chopina w Warszawie już po raz czwarty przyznało liniom lotniczym i touroperatorom nagrody za nieprzeciętne osiągnięcia w 2009 roku. Po raz pierwszy w historii Gali wręczono również wyróżnienie dla linii lotniczej, która w opinii pasażerów warszawskiego lotniska zapewniała najwyższy poziom satysfakcji ze świadczonych usług.

W trakcie uroczystej Gali Lotniska Chopina wyróżniono przewoźników, który najintensywniej rozwijali się w poszczególnych segmentach rynku.

Nagrody Lotniska Chopina przyznano w czterech kategoriach:

Kategoria I – Wzrost ruchu pasażerskiego w Porcie Lotniczym im. F. Chopina w Warszawie dla:
– SWISS INTERNATIONAL AIR LINES za największy wzrost ruchu pasażerskiego w segmencie przewozów tradycyjnych
– WIZZ AIR za największy wzrost ruchu pasażerskiego w segmencie przewozów nisko-kosztowych
– TRAVEL SERVICE za największy wzrost ruchu pasażerskiego w segmencie przewozów czarterowych
– Touroperatora ITAKA za wykreowanie największego ruchu pasażerskiego. w segmencie przewozów czarterowych na Lotnisku Chopina w Warszawie

Kategoria II – Nowe połączenia rozkładowe w siatce połączeń Lotniska Chopina w Warszawie dla JET AIR za rozwój siatki połączeń rozkładowych w 2009 r.

Kategoria III – Przewozy cargo w Porcie Lotniczym im. F. Chopina w Warszawie dla UNITED PARCEL SERVICE za przewiezienie największego wolumenu cargo z i do Lotniska Chopina

Kategoria IV – Nagroda pasażerów dla linii lotniczej zapewniającej najwyższy poziom satysfakcji ze świadczonych usług dla Polskich Linii Lotniczych „LOT”za zapewnienie najwyższego poziomu satysfakcji pasażerów Lotniska

Doroczna Gala Lotniska Chopina była również okazją do zaprezentowania wyników Lotniska Chopina, podsumowania zakończonego roku i przedstawienia planów na kolejne lata. W trakcie wczorajszej Gali Dyrektor Lotniska Chopina, Michał Marzec, oraz Dyrektor Biura Handlowego Piotr Nalej zaprezentowali podsumowanie zakończonego 2009 roku. Łącznie z usług największego Lotnisko w Polsce skorzystało ponad 8,3 miliona pasażerów. Lotnisko Chopina obsłużyło blisko 136 tys. operacji lotniczych (w tym niemal 116 tys. operacji pasażerskich). Pasażerowie rejsów rozkładowych stanowili ponad 84,4% procent wszystkich podróżnych. Z usług przewoźników niskokosztowych skorzystało 18,5% pasażerów, a 90% wszystkich pasażerów podróżowało na trasach międzynarodowych. Tradycyjnie przewoźnikiem, który przewiózł największą ilość pasażerów w ruchu rozkładowym były Polskie Linie Lotnicze LOT. Na kolejnych miejscach znalazły się linie Wizz Air, Lufthansa i Norwegian. Najchętniej wybieranymi kierunkami były Londyn, Paryż i Frankfurt. Na kierunkach czarterowych największym zainteresowaniem pasażerów cieszyły się połączenia z Egiptem, Turcją i Grecją.. Najwięksi touroperatorzy, których usług korzystali pasażerowie lotniska to kolejno Itaka, Triada i Exim Tours. W 2009 roku, w rozkładzie lotów warszawskiego Lotniska pojawiło się 8 nowych połączeń do Belgradu (LOT), Drezna i Łodzi (Jet Air), Dubrownika (Norwegian), Forli (Wizz Air), Gatwick (Aer Lingus), Mediolan Linate (CAI), Poprad (Danube Wings). Z Lotniska Chopina rozpoczęło operacje trzech nowych przewoźników: Air Balic (do Rygi), Danube Wings (do Popradu) i TAP Portugal (do Lizbony).