Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Chcesz lecieć na Alaskę? Zrób to z LOT-em

infoair
22.03.2018 10:15

Dziękiwspółpracy PLL LOT i Alaska Airlines, polski pasażer będzie mógł na jednymbilecie polecieć do wielu miejsc w Stanach Zjednoczonych, w tym m.in. doSeattle, na Alaskę, czy Hawaje – zapowiada prezes spółki Rafał Milczarski. LOTma już podobną umowę m.in. z Singapore Airlines.

Chodzio tzw. umowę interline z Alaska Airlines, dzięki której pasażer będzie mógłbykupić jeden bilet np. na podróż z Warszawy na Hawaje przez Los Angeles, czyNewark w obie strony, uzyskując korzystniejszą cenę, niż przy zakupie dwóchosobnych biletów. Będzie mógł swój bagaż nadać w Warszawie na całą trasę iodebrać na lotnisku docelowym.

„Nasza współpraca z Alaska Airlines oznacza, że LOT będzie mógłzaoferować swoim pasażerom połączenia do różnych miejsc w StanachZjednoczonych, do których LOT nie lata. Dzięki temu, że latamy bezpośrednio zWarszawy do Los Angeles, czy na lotnisko Newark, pasażer na jednym bileciebędzie mógł polecieć dalej z tych portów linią Alaska Airlines m.in. doSeattle, Honolulu, czy na Alaskę” – powiedział dziennikarzom prezesMilczarski.

Rzecznik PLL LOT Adrian Kubicki, przekazał PAP, że wciąż trwają rozmowy LOTi Alaska Airlines odnośnie tej umowy.

„Chcielibyśmy do wakacji ją podpisać i rozpocząć wspólną sprzedażbiletów. Musimy też zadbać o zsynchronizowanie systemów IT, systemów nadawaniabagażu i sprzedaży, a to jest związane z ustaleniem taryf” – powiedział.

Jak powiedział dziennikarzom Charles Breer odpowiadający za sojusze lotniczew Alaska Airlines, współpraca z LOT-em dla amerykańskiego przewoźnika będziemiała znaczenie nie tylko finansowe, ale i strategiczne.

„W naszym interesie jest, aby pasażerowie LOT po przylocie do USAkontynuowali swoje podróże na pokładach naszych samolotów, a nie np. AmericanAirlines, Delta, czy United. A każdy z naszych pasażerów, który wybierze się doEuropy na pokładzie LOT-u, nie będzie podróżował samolotami naszychkonkurentów, takich jak właśnie Delta czy United – powiedział Breer.

Jak dodał, Alaska Airlines jest największym przewoźnikiem wożącym pasażerówna Hawaje.

Alaska Airlines jest piątą, największą linią lotniczą w USA. W ubiegłym rokuprzewiozła ponad 40 mln pasażerów. Przewoźnik lata na rejsach wewnątrzkrajowychw USA, a także do Kanady i Meksyku. Głównym lotniskiem linii jest port wSeattle. Linia jest w trakcie procesu łączenia się z linią lotniczą VirginAmerica. LOT podobne porozumienie ma już zawarte z liniami Qantas oraz Singapore Airlines.

W ubiegłym roku PLL LOT przewiozły ponad 6,8 mln pasażerów, co oznaczawzrost o niemal 1,5 mln licząc rok do roku. W tym roku LOT ogłosił uruchomienie czterech nowych kierunków – z Warszawydo Skopje i Podgoricy, na Domodiedowo (drugie lotnisko w Moskwie) oraz zKrakowa do Budapesztu. Od maja br. LOT zacznie latać z Warszawy do Singapuruoraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago. Od końca kwietnia br. samolotynarodowego przewoźnika polecą z Rzeszowa do Newark, a od maja z Warszawy doSingapuru oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago.

Do floty przewoźnika w 2018 r. wejdzie 12 kolejnych maszyn: trzy B787-9,trzy B737 MAX 8 i sześć Embraerów 195.