Certyfikat na 3 lata dla radomskiego lotniska

infoair
13.05.2016 11:10

Aż na trzy lata – czyli maksymalny czas ? PortLotniczy Radom otrzymał certyfikat lotniska użytku publicznego. To wynik audytuprzeprowadzonego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.

Prezes Zarządu DorotaSidorko otrzymała ten najważniejszy dokument z rąk Wiceprezesa ds. TransportuLotniczego Urzędu Lotnictwa Cywilnego Izabeli Szymajdy-Wojciechowskiej.Przypomnijmy, że dwukrotnie certyfikat był wydawany tylko na rok. InspektorzyULC skontrolowali Port Lotniczy Radom w 16 obszarach:

  • struktura organizacyjna i zarządzanie lotniskiem, współpraca zarządzającego lotniskiem z podmiotami zewnętrznymi, kwalifikacji i szkolenia personelu,
  • stan techniczny i utrzymanie nawierzchni,
  • oznakowanie poziome i pionowe drogi startowej, dróg kołowania i płyty postojowej,
  • współpraca ze służbami informacji lotniczej AIS,
  • kontrola przeszkód lotniczych,
  • instrukcja operacyjna lotniska,
  • zarządzanie płytą postojową,
  • ruch pojazdów i osób na lotnisku,
  • planowanie działań w sytuacjach zagrożenia (PDSZ),
  • światła i wzrokowe pomoce nawigacyjne,
  • systemy elektryczne,
  • dokumentacja rejestracyjna lotniska,
  • zapobieganie zagrożeniom ze strony zwierząt,
  • ratownictwo i ochrona przeciwpożarowa lotniska,
  • system zarządzania bezpieczeństwem.

Funkcjonowanie lotniska w wymienionych obszarach zostało ocenionepozytywnie. Nie stwierdzono niezgodności.

Pozytywnie zakończył się również audyt Departamentu Ochrony w LotnictwieCywilnym Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Kontroli poddany został DziałBezpieczeństwa i Ochrony oraz Straż Ochrony Lotniska. Także w tym zakresiestwierdzono, że praca wymienionych służb jest wykonywana prawidłowo.