Budapesztańskie lotnisko w unijnym projekcie dla niewidomych
8 grudnia Budapeszt Airport wraz z Zarządem Transportu Miejskiego w Budapeszcie (BKK) przystąpił do projektu DANOVA. Chodzi o umożliwienia niewidomym i niedowidzących pasażerom pełnego dostępu do lotnisk i portów. Plus dworce kolejowe i autobusowe.
Unijny projekt potrwa do 31 grudnia 2022 r., a jego budżet to 2.192.546,66 euro.
Europejska DANOVA
Konsorcjum 14 partnerów jest kierowane przez lotnisko w Dubrowniku. Lotnisko w Budapeszcie i Centrum Transportowe w Budapeszcie przedstawią najlepsze rozwiązania, które można zastosować w węzłach komunikacyjnych i jak je skutecznie zastosować.
W projekt zostanie zaangażowane również Węgierskie Narodowe Stowarzyszenie Osób Niewidomych i Niedowidzących (MVGYOSZ) oraz Regionalne Stowarzyszenie Niewidomych i Niedowidzących na Węgrzech (VGYKE) w celu jak największego wdrożenia innowacyjnych rozwiązań.
-„Dla lotniska w Budapeszcie, oprócz bezpieczeństwa, najważniejszy jest wysoki standard obsługi pasażerów. Kiedy mówimy o doświadczeniach pasażerów i rozwoju usług pasażerskich, oczywiście także myślimy również o pasażerach niewidomych i niedowidzących lub innych pasażerach niepełnosprawnych ”- powiedział Katalin Valentínyi, dyrektor ds. komunikacji i relacji na lotnisku w Budapeszcie. I dodał: „Projekt Danova to dla nas doskonała okazja, aby poszerzyć zakres dostępnych usług, umożliwiając wszystkim naszym klientom samodzielne podróżowanie. ”
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Europejska skala
W Europie jest ponad 30 milionów niewidomych i niedowidzących osób, które nie są w stanie samodzielnie podróżować, ponieważ ponad 96% europejskich systemów transportowych nie jest w pełni dostępnych dla osób niedowidzących. Dla wielu niewidomych i niedowidzących pasażerów korzystanie ze środków transportu, takich jak samoloty, kolej czy miejski transport publiczny jest niezwykle trudne. Istnieje wiele przyczyn takiego stanu rzeczy:
- pasażerowie niewidomi i niedowidzący nie mają równego dostępu do najnowszych pisemnych i wizualnych informacji o transporcie,
- w wielu przypadkach personel nie jest odpowiednio przeszkolony, aby zapewnić odpowiednie wsparcie i komunikację,
- czy infrastruktura jest niedostępna lub inna niż obowiązujące przepisy.
Międzynarodowe konsorcjum DONOVA planuje to zmienić. Trzymamy kciuki.