Budapest Airport S.A. od przyszłego roku udzieli znaczne ulgi tym
Jak informuje węgierska gazeta ekonomiczna Menedzsment Fórum, węgierski port lotniczy Budapest Airport S.A. od stycznia poleca towarzystwom lotniczym nową, o wiele bardziej dogodną taryfę. Dzięki niej władze Budapest Airport S.A. znów spodziewają się wzrostu ilości pasażerów
korzystających z budapeszteńskiego lotniska Ferihegy.
korzystających z budapeszteńskiego lotniska Ferihegy.
Nowa taryfa przewiduje o wiele tańsze ceny lądowania samolotów, ich parkowania, obsługi pasażerów oraz ochrony przeciwhałasowej. Nowa taryfa zawiera trzyletni system bodźcowy, który znacznymi przywilejami popiera te towarzystwa lotnicze, które uruchomią z Budapesztu nowe połączenia i wzmagają częstotliwość kursowania dotychczasowych rejsów. Jeżeli któreś z towarzystw lotniczych do swoich punktów docelowych, które swoimi samolotami łączy z Budapesztem doda nowe lądowisko, przez okrągły rok nie musi płacić opłaty za lądowanie, w drugim roku płaci tylko pół ceny,a w trzecim trzy czwarte.
Jeszcze bardziej pobudzane będą przez Budapest Airport te towarzystwa lotnicze, które swoje rejsy powiększą o kursy dalekiego zasięgu. W pierwszym roku rejsy transkontynentalne i zamorskie otrzymają zupełne zwolnienie od opłaty za lądowanie, w drugim roku zniżka wyniesie 75% a w
trzecim 50%. Jeżeli któreś z towarzystw lotniczych uruchomi nowe połączenie z Budapesztu do któregoś z miast europejskich samolotem Boening 737-800, wówczas w trzyletnim systemie preferencyjnym może zaoszczędzić blisko 70 milionów forintów.
trzecim 50%. Jeżeli któreś z towarzystw lotniczych uruchomi nowe połączenie z Budapesztu do któregoś z miast europejskich samolotem Boening 737-800, wówczas w trzyletnim systemie preferencyjnym może zaoszczędzić blisko 70 milionów forintów.
Mimo strat, port lotniczy Budapest-Ferihegy na systemie tym zyska zwiększenie ilości turystów przybywających do Budapesztu, co z kolei nie tylko zwiększy dochody gospodarki narodowej, ale także zmnieszy podatek, który Budapest Airport musi zapłacić skarbowi państwa. Ludność mieszkająca w pobliżu lotniska Ferihegy wcale nie jest zadowolona z tej koncepcji. Olbrzymie krążowniki powietrzne w dzień i w nocy przelatujące co dziesięć minut 30-40-80 metrów nad ich domami, nie pozwalają im odpocząć.
Ponieważ namnożyło się już procesów przeciwko Budapest Airport, w których ludność broni swoich praw do spokoju i ciszy, Budapest Airport zobowiązał się zmusić towarzystwa lotnicze do startowania i lądowania ich samolotów pod większym kątem i do przelotów nad Budapesztem na
znacznie większych wysokościach. Samoloty te powinny omijać Budapeszt i nie wlatywać na tereny wewnątrz autostrady okrężnej M0, ale wiele towarzystw lotniczych niestety nie dotrzymuje tego. Będą one płacić bardzo poważne kary. Z sum, które wpłyną tą drogą, Budapest Airport zamierza dalej pobudzać towarzystwa lotnicze do jak najcichszych przelotów.
znacznie większych wysokościach. Samoloty te powinny omijać Budapeszt i nie wlatywać na tereny wewnątrz autostrady okrężnej M0, ale wiele towarzystw lotniczych niestety nie dotrzymuje tego. Będą one płacić bardzo poważne kary. Z sum, które wpłyną tą drogą, Budapest Airport zamierza dalej pobudzać towarzystwa lotnicze do jak najcichszych przelotów.