Boeing goni biopaliwa
Boeing i All Nippon Airways (ANA) dokonały historycznego wyczynu w postaci przelotu samolotu 787 Dreamliner napędzanego po części biopaliwem.
„Model 787 to najbardziej ekologicznie zaawansowany samolot na świecie, łączący w sobie wydajność paliwową i zmniejszone emisje dwutlenku węgla”, powiedział Billy Glover, wiceprezes programów komercyjnych Boeinga ds. środowiska i polityki lotniczej.
Lot Dreamlinera z centrum dostaw Boeinga w Everett w stanie Waszyngton, na lotnisko Haneda w Tokio był pierwszym w historii lotem samolotu napędzanego biopaliwem nad Oceanem Spokojnym.
„Ten historyczny lot nad Pacyfikiem z wykorzystaniem biopaliw pokazuje w jaki sposób innowacje technologiczne mogą być wykorzystywane do wspierania dążeń naszej branży do sytuacji, w której jej rozwój po 2020 roku będzie się odbywać się bez wzrostów emisji C02”, powiedział wiceprezes ANA Osamu Shinobe.
Biopaliwo wykorzystane w napędzie Dreamliner’a było stworzone głównie ze zużytego oleju roślinnego, a podczas lotu powstało około 30% mniej emisji niż powstaje podczas lotów samolotów o podobnych parametrach. W dziedzinie ograniczania emisji gazów cieplarnianych, redukcja 10% jest wynikiem zastosowania biopaliw, a pozostałe 20% są wynikiem innowacji technologicznych i nowoczesnych rozwiązań zastosowanych w modelu 787 Dreamliner.
Boeing 787 Dreamliner zbudowany jest głównie z materiałów kompozytowych i jest pierwszym samolotem średniego rozmiaru mogącym latać na trasach dalekiego zasięgu, co umożliwia liniom lotniczym otwieranie nowych bezpośrednich połączeń dl swoich pasażerów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Boeing tym samym dołącza do grona producentów samolotów, którzy z powodzeniem już wykorzystują biopaliwa. Nie tak dawno dwie najbardziej liczące się firmy w przemyśle lotniczym, Airbus i Embraer, podpisały umowę na rzecz rozpowszechniania stosowania biopaliw w samolotach.