Blipujące Okęcie

infoair
05.01.2011 13:16

Odwołany lot, wolne miejsce do parkowania, najlepsza kawa –praktyczne informacje dla podróżnych najszybciej przez Blip. Lotnisko Chopina w Warszawie rozpoczęło komunikację z pasażerami przez swój oficjalny profil w najpopularniejszym polskim portalu mikroblogowym.

Pod adresem http://lotniskochopina.blip.pl Lotnisko Chopina na bieżąco informuje m.in. o odwołanych i opóźnionych lotach z/do Warszawy, wyjaśnia w jaki sposób odśnieża się pas startowy, gdzie znaleźć parking, albo gdzie na lotnisku można się napić dobrej kawy. Użytkownicy serwisu mogą także zadawać pytania i na bieżąco dyskutować z rzecznikiem prasowym portu lotniczego na wszystkie interesujące ich tematy.

– Takie serwisy jak Blip są prawdziwą rewolucją w formie komunikowania się ludzi. To najszybsze medium, z którym żadne radio czy telewizja nie może się równać. A w przypadku wydarzeń na lotnisku, z którego korzysta kilkadziesiąt tysięcy ludzi dziennie –szybkość i wiarygodność podawanych informacji ma pierwszorzędne znaczenie. Dlatego jesteśmy na Blipie –mówi Radosław Żuk, dyrektor Biura Public Relations Lotniska Chopina w Warszawie.
Blip.pl – http://www.blip.pl – to blog, komunikator i chat w jednym, najpopularniejszy polski serwis mikroblogowy –pozwala w krótkiej, zwięzłej formie dzielić się z innymi swoim życiem i myślami. Umożliwia wysyłanie wiadomości o długości do 160 znaków. Blipować można za pomocą przeglądarki www, komunikatora (np. Gadu-Gadu) lub za pośrednictwem SMS. Blipowicze piszą o tym, czym zajmują się w danej chwili, wysyłają zdjęcia, zostawiają wiadomości głosowe. Konto na Blipie posiada wiele gwiazd, mediów, organizacji kulturalnych i publicznych.

Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. W 2010 r. z jego usług skorzystało blisko 8,7 miliona pasażerów, co stanowi blisko połowę całkowitego ruchu pasażerskiego w Polsce. W ciągu doby przez terminal lotniska przewija się ponad 30 tys. osób.
Oprócz konta na portalu Blip, Lotnisko prowadzi również swoje serwisy w portalach Facebook, Twitter (w j.angielskim) oraz YouTube.