BGS: Wprowadzamy nowy system odprawy
Spółka Baltic Ground Services (BGS) w kooperacji z litewsko-niemiecką spółką NFQ, specjalizującą się w rozwiązaniach IT dla biznesu, stworzyła i wdrożyła nowy System Kontroli Odprawy, który ułatwia proces rejestracji i boardingu dla pasażerów korzystających z bezpośrednich połączeń. Nowy system działa już w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Wilnie i jest z powodzeniem używany przez Wizz Air, Small Planet Airlines i innych przewoźników. W najbliższej przyszłości spółka planuje wdrożyć system na wszystkich lotniskach, obsługiwanych przez BGS.
Nowy system kontroli odprawy, oparty na sieci WEB, został zaprojektowany tak, by ułatwić procesy odprawy, boardingu i rejestracji bagażu. Na komplenty system składają się dwuwymiarowe czytniki kodów, specjalne drukarki kart pokładowych oraz komputery dla agentów obsługujących pasażerów. “Podejmując decyzję o zaangażowaniu w tak ambitny technologicznie project, skupilismy się na poszukiwaniu najbardziej kompetentnych i profesjonalnych partnerów. Nie trzeba nadmieniać, że bardzo się ucieszyliśmy znajdując kompetentny i innowacyjny zespół tutaj, na Litwie. Solidność, profesjonalne podejście i elastyczność specjalistów z NFQ pozwoliły nam stworzyć system, który jest zdolny obsługiwać specjalistyczne i skomplikowane potrzeby przemysłu lotniczego. Jestem przekonany, że nowy system znacząco ułatwi codzienną pracę specjalistów obsługujących pasażerów”–mówi Saulius Batavicius, Prezes Zarządu Baltic Ground Services.
Projektując nowy system kontroli odpraw NFQ musialo wziąć pod uwagę nie tylko specyfikę rynku lotniczego ale także restrykcyjne regulacje międzynarodowych władz lotniczych. System tego typu musi być w pełni zgodny z wymaganiami IATA (Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych), dlatego zespół NFQ musiał być pewien, że system będzie zdolny wymieniać dane w standardzie IATA.
“Dużą uwagę przykładaliśmy do interfejsu użytkownika, szybkości działania i bezpieczeństwa systemu. Jesteśmy przekonani, że korzyści wynikające z użytkowania systemu zostaną zauważone natychmiast, nie tylko przez personel portu lotniczego, ale także także przez osoby najważniejsze dla branży lotniczej –pasażerów. Dla przykładu, często zdarza się, że rodziny oczekujące na rejestrację podchodzą do stanowiska odprawy z kilkoma paszportami i biletami w ręku. Dzięki nowemu systemowi personel lotniska będzie w stanie dokonać odprawy o wiele szybciej, a dodatkowym udogodnieniem jest możliwość jednoczesnego skanowania i drukowania wymaganej liczby kart pokładowych. W następnym kroku można sprawdzić pasażera, czy nie figuruje w odpowiednich bazach danych, tak żeby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, zarówno dla personelu lotniskowego, jak i wszystkich pasażerów. Ponadto, nowy system bez wątpienia pomoże oszczędzić czas, a to, jak powszechnie wiadomo, można przeliczyć na konkretne korzyści finansowe”komentuje S. Batavicius.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kolejną zaletą systemu jest to, że może on być łatwo wdrażany i adaptowany do użytku w wielu portach lotniczych. To umożliwia spółce Baltic Ground Services, która kontynuuje ekspansję geograficzną, szybkie i bezproblemowe wprowadzenie systemu na nowy rynek. Po udanym uruchomieniu systemu kontroli odprawy, Baltic Ground Services i NFQ pracują już nad innowacyjnym systemem obsługi samolotów i księgowości, wspierającym i ułatwiającym proces tankowania paliwa, zaopatrzenia w jedzenie, rozliczania kosztów itp.