American Airlines przepasza Kraków. Za reklamowy [FILM]

infoair
24.09.2019 11:30

Linie American Airlines przeprosiły prezydenta Krakowa isamych mieszkańców miasta za sposób, w jaki zareklamowano nowe połączenie zChicago do Krakowa – kojarząc miasto wyłącznie z piciem wódki.

W spocie, który ukazał się w internecie, podczas gdy mowauruchomieniu lotów do Tel Awiwu potencjalni pasażerowie zachęcani są doodwiedzenia tamtejszych plaż, w przypadku stolicy Węgier reklama zachęca, bywybrać się tam na rejs po Dunaju. Jeśli chodzi o Kraków, postać w reklamiezachęca natomiast: napij się wódki z przyjacielem.

Na taki sposób ukazania miasta zareagował prezydent JacekMajchrowski. W liście do kierownictwa American Airlines zwrócił uwagę, żeKraków – Europejskie Miasto Kultury – został skojarzony wyłącznie z rytuałempicia wódki. Prezydent przypomniał, że w 2018 r. Kraków odwiedziło niemal 13,5miliona turystów, z których blisko połowa deklaruje, że przybywa dla zabytków,piękna i atmosfery miasta i przedstawił szereg wydarzeń kulturalnych m.in.festiwali, które odbywają się w Krakowie.

AA przeprasza

W odpowiedzi linie lotnicze wysłały list z przeprosinamikierowanymi do prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego i wszystkich mieszkańcówmiasta.

-„Serdecznie przepraszamy za to, że mieszkańcy Krakowamogli się poczuć urażeni naszym filmem zamieszczonym w mediachspołecznościowych” – napisali przedstawiciele American Airlines Tom Lattigi Richard Muise. Jak wyjaśnili, celem spotu było zaangażowanie osóbobserwujących kanały społecznościowe i wzbudzenie zainteresowania Krakowem.

-„Oprócz samego postu, który został zaprojektowany jakoszybki zwiastun, opublikowaliśmy na naszej stronie internetowej specjalnąsekcję na temat nowego połączenia, zawierającą informacje o krakowskichatrakcjach, np. o wspaniałym Zamku Królewskim na Wawelu, pięknym krakowskimRynku Głównym i magicznym Kazimierzu. Na stronie nie ma żadnych odniesieńzwiązanych z degustacją alkoholu” – zapewnili przedstawiciele AmericanAirlines.

Linia American Airlines jest również wdzięczna miastu zaprzyjęcie oraz dziękuje za zwrócenie uwagi na ilość zabytków i muzeów, którezapewniły miastu obecność na liście UNESCO.

-„Doceniamy to, że linie American Airlines, które sądla nas ważnym partnerem zareagowały na nasze obiekcje” – powiedziała PAPrzeczniczka prezydenta Krakowa Monika Chylaszek.

A sam spot

{https://www.youtube.com/watch?v=f3QkmwpVFCI}