Airbus transportuje skrzydła samolotami. Teraz w wersji eko
13 kwietnia miał miejsce pierwszy lot z zakładu Airbusa w Broughton w Wielkiej Brytanii supertransportowca Beluga, napędzanego zrównoważonym paliwem lotniczym (SAF).
Wcześniej - od końca 2019 roku - SAF w operacjach cargo wykorzystuje fabryka Airbusa w niemieckim Hamburgu.
Lotniczy transport
Zakład Airobusa w Broughton, w północnej Walii, produkuje skrzydła do samolotów, które powstają w Tuluzie, Hamburgu i Bremie. Do ich transportu firma wykorzystuje flotę maszyn Beluga , które teraz korzystają z paliwa SAF.
-„Pierwszy lot częściowo zasilanej paliwem SAF Belugi z Broughton stanowi ważny moment w realizacji ambicji Airbusa na rzecz dekarbonizacji działalności przemysłowej” - powiedział Tony Derrien, kierownik projektu ds. zrównoważonych paliw lotniczych w firmie Airbus. „W połączeniu z naszymi ciągłymi badaniami nad potencjałem stosowania 100% SAF w lotach pasażerskich, ograniczenie zużycia paliw kopalnych we własnych operacjach lotniczych podkreśla dążenie Airbusa do zmniejszenia wpływu naszej produkcji na środowisko i przyczyniania się do zrównoważonej przyszłości sektora lotniczego w ujęciu bardziej ogólnym”.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zrównoważone paliwa lotnicze zostały jak dotąd certyfikowane przez organy regulacyjne do wykorzystania w lotach pasażerskich na poziomie do 50% składu mieszanki. Belugi operujące z Broughton będą początkowo zasilane mieszanką zawierającą 35% paliwa niekopalnego, co ma zmniejszyć emisję CO2 o ponad 400 ton w ciągu najbliższych trzech miesięcy.
Paliwo SAF używane przez Belugi jest wytwarzane ze zużytych surowców zrównoważonych, takich jak olej kuchenny, i dostarczane do Airbusa w Broughton i Hamburgu przez firmę Air bp.
Andy Owen, kierownik obsługi samolotów Beluga w Broughton, powiedział, że stopniowe wdrażanie zrównoważonych paliw lotniczych w zakładach Airbusa jest istotną częścią firmowego planu dekarbonizacji. „Jesteśmy dumni, że Broughton jest drugim zakładem Airbusa, który wprowadził SAF do tankowania floty Belug”.