Airbus stawia na Azję
8560 nowych maszyn wart 1,2 biliona dolarów amerykańskich w przeciągu 20 lat zamierza sprzedać Airbus w rejonie Azji.
Według najnowszej prognozy europejskiego producenta samolotów, firmy Airbus, linie lotnicze z regionu Azji i Pacyfiku w ciągu następnych 20 lat zamówią około 8560 nowych samolotów. Zamówienia, których łączną wartość szacuje się na kwotę 1,2 biliona USD będzie stanowić 33% prognozowanych dostaw nowych samolotów na całym świecie w omawianym okresie. Region Azji i Pacyfiku stanie się tym samym największym rynkiem dla transportu lotniczego, wyprzedzając Europę i Stany Zjednoczone.
Prognoza firmy Airbus opiera się na intensywniejszym od przeciętnego rozwoju ruchu pasażerskiego i towarowego w tym regionie w połączeniu z koniecznością wymiany szeregu użytkowanych dotychczas samolotów. Airbus oczekuje, że liczba pasażerów przewożonych przez linie lotnicze z regionu Azji i Pacyfiku będzie wzrastać rocznie o 5,8%, zaś wolumen przechodzących przez region towarów – o 7% rocznie. Dla porównania średni wzrost na świecie wynosi 4,8% w przypadku ruchu pasażerskiego i 5,9% w przypadku cargo. Równocześnie przewiduje się, że przewoźnicy w tym regionie wymienią 78% z 3680 używanych obecnie samolotów, dzięki czemu nadal będą obsługiwać jedną z najmłodszych i najbardziej ekologicznych flot na świecie.
Airbus przewiduje, że region nadal będzie generował popyt na większe modele samolotów, co wynika z koncentracji zaludnienia wokół głównych ośrodków miejskich i zapotrzebowania na większą liczbę miejsc na trasach łączących szybko rozwijające się metropolie. W efekcie przewoźnicy z tego regionu zakupią w ciągu dwóch następnych dekad około 3360 nowych szerokokadłubowych samolotów. Stanowi to 40% wszystkich dostaw szerokokadłubowców na całym świecie i obejmuje około 780 bardzo dużych samolotów, takich jak A380 i około 2580 samolotów szerokokadłubowych z dwoma przejściami między fotelami, takich jak A330 i nowy A350 XWB.
„Za 20 lat linie lotnicze w regionie Azji i Pacyfiku będą obsługiwać jedną trzecią całego ruchu pasażerskiego na świecie i dwie trzecie ruchu towarowego przechodzącego przez ten region”—powiedział Chris Emerson, Starszy Wiceprezes Airbusa odpowiedzialny za strategię rozwoju produktu i prognozy rynkowe.
Region Azji i Pacyfiku jest dla firmy Airbus rynkiem kluczowym i generuje w chwili obecnej ponad jedną czwartą zamówień. Obecnie ponad 70 regionalnych przewoźników eksploatuje około 1700 samolotów Airbusa, a kolejnych 1100 maszyn zostało zamówionych. Stanowi to 32% portfela zamówień firmy i wskazuje na znaczenie regionu jako najszybciej rozwijającego się rynku dla nowych samolotów cywilnych.
Ro właśnie specjalnie na potrzeby tego rynku Airbus oferuje nową koncepcję kabiny. Nowa koncepcja kabiny znana pod nazwą Phoenix, której układ i schemat kolorystyczny przystosowane zostały do gustów azjatyckich klientów, dostępna jest dla klientów biznesowych w regionie.
Wzorem wielu azjatyckich kultur , gdzie życie rodzinne koncentruje się wokół stołu, w kabinie głównej znajduje się duży, okrągły stół dla 6 osób do prowadzenia dyskusji biznesowych i spożywania posiłków.
Wprowadzenie tego elementu wyposażenia w samolotach korporacyjnych Airbusa było możliwe, ponieważ samoloty z tej rodziny posiadają najszerszą i najwyższą kabinę spośród wszystkich samolotów biznesowych wykorzystywanych obecnie lub będących w fazie planowania. Dzięki temu w kabinie mieści się pokaźnych rozmiarów stół i jest też przestrzeń umożliwiająca swobodne przejście.
W wielu azjatyckich kulturach z zamiłowaniem gra się w rozmaite gry losowe i gry zręcznościowe, czego dowodem jest popularność gry Mah Jong w Chinach, dlatego też firma Airbus zaprojektowała okrągły stół, który w razie potrzeby można złożyć w prostokąt, dzięki czemu jest on lepiej przystosowany do takich rozrywek.
Kabina zgodnie z koncepcją Phoenix może również pomieścić strefę karaoke, czyli kolejną typową formę rozrywki i wypoczynku wśród klientów biznesowych w większości krajów Azji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Podobnie jak w przypadku wszystkich innych samolotów biznesowych, Airbus oferuje klientom pełną paletę kolorów i tkanin do wyboru, a specjalnie na rynek chiński proponuje wystrój wnętrza utrzymany w kolorze czerwonego wina.
Elementy te, wraz z innymi detalami kabiny, sprawiają, że wystrój kabiny Phoenix już dziś przyciąga uwagę na azjatyckim rynku prywatnych samolotów, który jest obecnie jednym z najdynamiczniej rosnących rynków na świecie.
Airbus stale umacnia swoją pozycję na rynku samolotów biznesowych w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie dotychczas zdobył ponad 25 zamówień, z czego większość w Chinach.
Większość klientów i operatorów samolotów w segmencie biznesowym preferuje anonimowość, ale znajdziemy wśród nich na przykład linie lotnicze Deer Jet (Pekin), BAA Jet Management (Hong Kong), China Sonangol, Królewskie Siły Powietrzne Tajlandii, australijskiego przewoźnika Skytraders oraz indyjską UB Group.
Airbus zachęca swoich klientów do wyposażenia samolotów w jednej z ośmiu specjalistycznych firm zajmujących się wyposażeniem kabin. Jakość oferowanych przez nie usług została potwierdzona na drodze kontroli. Ostatnio do sieci dostawców dołączyła nowa firma, czyli TAECO z Xiamen.
Airbus oferuje największą i najnowocześniejszą rodzinę samolotów biznesowych na świecie. Samoloty Airbus zapewniają więcej przestrzeni, wygody i swobody poruszania się niż tradycyjne samoloty biznesowe.
Rodzina ta składa się z samolotów: A318 Elite, Airbus ACJ, A320 Prestige oraz szerokokadłubowych samolotów dla VIP-ów takich jak A330 i A340 Prestige, A350 Prestige oraz A380 Prestige, skierowanych do tych klientów, którzy pragną zyskać jeszcze więcej wygody, przestrzeni i opcji podróży.
Do tej pory firma Airbus zdobyła ponad 170 zamówień na samoloty korporacyjne, które wykorzystywane są na wszystkich kontynentach, łącznie z Antarktydą.