Airbus, Boeing i Embraer razem dla bezpieczeństwa [FILM]
8 października miała miejsce pierwsza w historii wspólnakonferencja prasowa IATA, Airbusa, Boeinga i Embraera. W wideokonferencji wzięłoudział ponad 200 dziennikarzy z całego świata.
Podczas spotkania, Międzynarodowe Stowarzyszenie TransportuLotniczego (IATA) wykazało niską liczbę zakażeń COVID-19 podczas pasażerskich lotów.Od początku 2020 r. odnotowano 44 przypadki zakażenia COVID-19, gdzie zakażeniezwiązane było z podróżą lotniczą (w tym przypadki potwierdzone, prawdopodobne ipotencjalne).
W tym samym okresie samolotami podróżowało około 1,2 miliardapasażerów.
-„Ryzyko zarażenia się COVID-19 przez pasażera na pokładzie samolotuwydaje się bardzo niskie. Przy zaledwie 44 zidentyfikowanych potencjalnychprzypadkach na ponad 1,2 miliarda podróżnych to oznacza jeden przypadek na 27milionów podróżnych. Zdajemy sobie sprawę, że te dane mogą być niedoszacowanie,ale nawet gdyby 90% przypadków nie zostało zgłoszonych, byłby to jedenprzypadek na 2,7 miliona podróżnych. Uważamy, że te liczby są niezwykleuspokajające. Co więcej, zdecydowana większość opublikowanych przypadków miałamiejsce zanim noszenie zakryć twarzy stało się powszechne podczas lotu „-powiedział dr David Powell, doradca medyczny IATA.
Liczy się klimat
Ponadto Airbus, Boeing i Embraer przygotowały wspólnąpublikację na temat cyrkulacji powietrza w samolotach. Chociaż metodologienieco się różnią, każda symulacja potwierdziła, że systemy przepływupowietrza w samolotach kontrolują ruch cząstek w kabinie, ograniczającrozprzestrzenianie się wirusów. To efekt:
- wysokowydajnych filtrów powietrza (HEPA), które mają ponad99,9% skuteczności usuwania bakterii / wirusów
-
bariery w postaci oprać foteli;
-
skierowanego w dół przepływu powietrza;
-
wysokiego współczynniki wymiany powietrza. Na pokładziewiększości samolotów powietrze wymieniane jest 20-30 razy na godzinę, co wypadabardzo korzystnie w porównaniu ze średnią powierzchnią biurową (średnio 2-3razy na godzinę) lub szkołami (średnio 10-15 razy na godzinę).
To wszystko razem skutecznie zmniejsza ryzyko przenoszeniachorób na pokładzie w normalnych warunkach. Obowiązkowe teraz noszenie maski dajekolejną i znaczącą warstwę ochrony, która sprawia, że siedzenie w bliskiejodległości w kabinie samolotu jest bezpieczniejsze niż w większości innychśrodowisk wewnętrznych.
Zapis wideokonferencji można zobaczyć poniżej:
{www.youtube.com/watch?v=KcFxCDDHDc0}