Air Italy Polska: Kontrola ULC
Urząd Lotnictwa Cywilnego przeprowadził kontrolę w Air Italy Polska. Wyniki są pozytywne.
W trakcie kontroli badane było m.in. to, czy przewoźnik zapewnia należytą opiekę pasażerom w przypadku odwaołania rejsu bądź odmowy przyjęcia kogoś na pokład. Inspektorzy ULC skoncentrowali się na następujących obszarach: posiadaniu udokumentowanych procedur dotyczących przekazywania pasażerom informacji na temat odwołań i opóźnień rejsów, informacji o prawach przysługujących w takich przypadkach pasażerom, organizacji posiłków i hoteli oraz udostępnianiu środków łączności.
Pozytywny wynik kontroli potwierdza, że przewoźnik spełnia wymogi unijne określające zobowiązania wobec pasażerów w przypadku nieregularności rejsów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Air Italy Polska opracowała i wdrożyła szczegółowe procedury określające sposób opieki nad pasażerami opóźnionych lub odwołanych rejsów, do których przestrzegania zobowiązany jest każdy pracownik firmy. Zbiór standardów obsługi pasażerów, niejednokrotnie znacznie wykraczający poza same wymogi unijne, zawiera m.in. wzory komunikatów na wypadek nieregularności rejsów przekazywanych przez koordynatorów bądź agentów AIP. Określa także precyzyjnie wymogi odnośnie oferowania posiłków i miejsc hotelowych, transferów, jak również dostępu do telefonu, faksu czy poczty e-mail. Pełne informacje na temat przyznawanych świadczeń znajdują się w Karcie Praw Pasażera dostępnej na stronie internetowej Air Italy Polska www.airitalypolska.com.pl oraz u agentów obsługi naziemnej.