Air France wybiera Airbusa, KLM – Boeinga

infoair
20.12.2019 15:30

Grupa Air France-KLM realizuje strategię ujednolicenia flotydalekodystansowej, która docelowo będzie składać się tylko z Dreamlinerów orazA330/350.

Dwie strategie

Wchodzące w skład Grupy Holenderskie Linie KLM skutecznierealizują strategię ujednolicenia floty dalekodystansowej, która docelowobędzie składać się tylko z samolotów Boeing B777 i B787 („Dreamliner”). Obatypy maszyn mogą być sterowane przez pilotów o tych samych uprawnieniach.

Natomiast druga linia z Grupy – Air France – stawia naAirbusy. I to pokazuje najnowsze zamówienie na 10 kolejnych Airbusów A350-900. Nowemaszyny będą latały w barwach Air France i zastąpią Airbusy A380, które zostanąostatecznie wycofane z floty do końca 2022 roku.

Łącznie z dotychczas zakontraktowanymi 28 maszynami, flotafrancuskiego przewoźnika będzie liczyła łącznie 38 samolotów typu Airbus A350.Pierwsza maszyna została już dostarczona do Paryża w październiku b.r., obecnieprzewoźnik dysponuje trzema samolotami A350-900 w operacji.

Wielki finał 2023

Do 2023 roku Air France planuje dysponować flotą 116samolotów do obsługi rejsów dalekiego zasięgu, która będzie obejmować tylkocztery główne rodziny: Airbus A330 i A350 oraz Boeing 787 („Dreamliner) i B777.Podobnie jak KLM, Air France dąży do większej elastyczności operacyjnej, liczyteż na korzyści skali – ograniczenie liczby typów uprawnień pilotów tylko dotrzech: dla maszyn Airbus (A330+A350), Boeing 787 i Boeing 777 – przyniesiefirmie znaczne oszczędności.

Wspomniane samoloty nowej generacji zastąpią Airbusy A380,które linia planuje wycofać z eksploatacjifinalnie do końca 2022 roku. Francuski przewoźnik planuje teżprzyspieszyć pozyskanie Airbusów A340, które chce stopniowo włączać do floty odpierwszego kwartału 2021 r.

Oszczędności przede wszystkim

Zamówione Airbusy A350-900 są bardzo wydajne zarówno podwzględem ekonomicznym, operacyjnym, ale i ekologicznym. Zużywają o 25% mniejpaliwa (tj. 2,5 litra na pasażera na 100 km), między innymi dzięki temu, żezostały zbudowane z materiałów, które są aż do 67% lżejsze, niż standardowoużywane do konstrukcji maszyn podobnego typu. Są ponadto o 40% cichsze. Wefekcie Airbus A350-900 jest uznawany za jeden z bardziej przyjaznychśrodowisku samolotów, ze względu na wysoką paliwooszczędność i niską emisjeCO2.

„Racjonalizacja i modernizacja floty Grupy Air France-KLMjest niezbędna do poprawy jej wyników ekonomicznych i operacyjnych. A350 tosamolot spełniający wysokie wymagania pod każdym względem. Flota złożona z tychmaszyn pomoże zwiększyć konkurencyjność naszej Grupy na rynku”. – powiedziałBenjamin Smith, Prezes Grupy Air France-KLM.

-„Nasze pierwszedoświadczenie z Airbusem A350 w Air France w ciągu kilku miesięcy eksploatacjijest pozytywne pod każdym względem . Zarówno zadowolenie klienta, wydajnośćoperacyjna, jak i redukcja śladu środowiskowego, spełniają nasze oczekiwania.Warta ponad miliard euro rocznie inwestycja w modernizację floty ma ważny cel –pomóc Air France zmniejszyć emisję CO2 o 50%* do 2030 roku.” – powiedziała Anne Rigail, Dyrektor Generalny Air France.