Air France: Poprawa komunikacji z pasażerami
W lutym linie lotnicze Air France i KLM wprowadziły nową usługę o nazwie Connect, mającą na celu usprawnienie komunikacji z pasażerami. Air France i KLM są jednymi z pierwszych linii lotniczych, które oferują usługę aktywnej informacji pasażerskiej na tak szeroką skalę.
Usługa dostępna jest dla wszystkich pasażerów Air France i KLM na całym świecie i służy do informowania o istotnych zmianach przed lotem i w jego trakcie. W pełni zautomatyzowany system wysyła do klientów SMS i/lub e-mail w przypadku odwołania lub znacznego opóźnienia lub bagażu.
System informacji Connect linii lotniczych Air France i KLM ma na celu udoskonalenie standardów obiegu informacji. Wiadomości wysyłane z wyprzedzeniem pozwalają podróżującym na dostosowanie się do zaistniałych warunków bądź zmianę planów.
System wysyła informacje przed rozpoczęciem podróży przez pasażera oraz po odbyciu lotu:
1 –Przed lotem wysyłane są na bieżąco aktualne informacje o opoźnieniach, anulacjach i zmianie wyjść do samolotu (gate) począwszy od 3 godzin przed lotem aż do wejścia na pokład.
2 –po zakończeniu podróży, system Connect wysyła informacje w następujących sytuacjach:
Zaginiony bagaż
System wysyła powiadomienie do pasażerów w przypadku zaginięcia ich bagażu –wskazówki pozwalają uniknąć niepotrzebnego oczekiwania. Po zlokalizowaniu zguby klient otrzymuje powiadomienie o dacie i miejscu jej dostarczenia.
Anulowany lub opóżniony lot
Gdy lot zostaje anulowany, podróżni otrzymują z wyprzedzeniem powiadomienie z przeprosinami, a w przypadku lotów KLM –bezpośrednie odesłanie do działu obsługi klienta. Jeśli nastąpi opóźnienie lotu, wszyscy pasażerowie otrzymują wiadomość z przeprosinami, a członkowie programu lojalnościowego Flying Blue mogą również uzyskać odszkodowanie w milach premiowych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Brak miejsca specjalnego
W sytuacji, kiedy pasażer nie mógł skorzystać podczas podróży z miejsca specjalnego za dodatkową, uiszczoną wcześniej opłatą (lub do którego ma prawo na podstawie statusu we Flying Blue) –np. w KLM Economy Comfort, otrzymuje przeprosiny oraz link do formularza zwrotu (on-line) za niewykorzystaną usługę (dotyczy KLM).
Usługa Connect dostępna jest dla wszystkich pasażerów Air France i KLM, którzy podadzą swój adres e-mail i/lub numer telefonu komórkowego. Pasażerowie mogą przekazywać te dane podczas dokonywania rezerwacji lub później poprzez stronę internetową w sekcji „Zarządzaj rezerwacją”. Członkowie Flying Blue nie mają potrzeby dodatkowego wprowadzania swoich danych. Jeżeli ich profil jest aktualny, namiary są automatycznie wykorzystywane przez system. Kontakty do pasażerów służą wyłącznie do informowania ich o nieprawidłowościach operacyjnych lotów, a dane nie są wykorzystywane w celach komercyjnych i nie są przechowywane w wewnętrznej bazie danych.
System informacji Connect jest bezpłatny i dostępny aż w 8 językach. Klienci z Polski otrzymują informacje w języku angielskim.