Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

700 nowych samolotów w Rosji?

infoair
26.02.2008 16:55
Nowy rosyjski samolot Sukhoi Superjet ma być gotowy na przełomie 2008 i 2009 roku. Czy pierwszymi klientami będą rosyjskie linie lotnicze, które już potrzebują 700 nowych samolotów pasażerskich?
Podczas transportowego Forum Logistyka 2008 zastępca ministra transportu Rosji Aleksander Miszarin powiedział, że Rosja chcąc spełnić federalny program rozwoju transportu powinna zakupić ponad 700 samolotów pasażerskich. Rynek lotniczy w Rosji dynamicznie się rozwija, to niezaprzeczalny fakt. W porównaniu z rokiem ubiegłym wzrósł o 19%.

rrj6042007_3

Coraz więcej producentów samolotów, widząc duży potencjał rosyjskiego rynku, próbuje na nim zaistnieć. Także Rosjanie, którzy planują reaktywację rodzimego rynku. Obecnie trwają prace nad wytworzeniem zupełnie nowego rosyjskiego samolotu Sukhoi Superjet. Szef zakładów lotniczych Sukhoi Michaił Pogosjan zapowiedział, że nowy produkt pojawi się na rynku na przełomie 2008 i 2009 roku. W pierwszym okresie zostanie wyprodukowanych 700 takich maszyn –a więc dokładnie tyle, na ile szacuje się zapotrzebowanie tylko w samej Rosji.
sukhoi_superjet1
Władze liczą, że nowy samolot Sukhoi Superjet 100 udźwignie rosyjski przemysł lotniczy z zapaści. Wicepremier, minister obrony Siergiej Iwanow oświadczył, że za 8 lat rosyjski przemysł lotniczy powinien opanować 12 % światowego rynku. „W czasach radzieckich co czwarty samolot na świecie był wyprodukowany u nas. Teraz w Rosji powstaje zaledwie kilkadziesiąt samolotów rocznie, a trzeba, żeby było kilkaset”- podkreślił. Aby stymulować rosyjski przemysł lotniczy zaproponował także wprowadzić zakaz sprowadzanie do Rosji zachodnich maszyn będących więcej niż dziesięć lat w użyciu.
Sukhoj Superjet 100 (wcześniej Russian Regional Jet) to regionalny samolot pasażerski stworzony przez rosyjską firmę Sukhoj. Montaż maszyn wykonywany jest w zakładach w Komsomolsku nad Amurem. Wartość projektu wyceniana jest na 700 milionów dolarów. Rodzina samolotów Sukhoj została zaprojektowana na zasadzie maksymalnej standaryzacji zespołów konstrukcyjnych i systemów pokładowych. Maszyny będą spełniać wymagania lotnicze Rosji, Wspólnoty Niepodległych Państw oraz krajów zachodnich. Seryjna produkcja Sukhoi SuperJet 100 rozpocznie się w roku 2008.

sukhoi_superjet2

Samolot Sukhoi Superjet napędzany jest dwoma silnikami PowerJet SaM146 o ciągu 73,5 kN. Rozpiętość skrzydeł to 27,8 metra, długość maszyny: 29,87 metra a wysokość to 10,28. Prędkość przelotowa wynosi 870 km/h, a zasięg 4420 km. Samolot może zabierać od 75 do 110 pasażerów. Według danych z września 2007 producent zebrał już 83 zamówienia, w tym 45 od Aerofłotu.
Nowy samolot ma konkurować przede wszystkim z produktami Antonowa, Embraera, jak również Bombardiera. Ma kosztować prawie 28 milionów dolarów, czyli około 20% mniej niż produkty konkurencji. Koszty eksploatacyjne mają być również niższe –szacuje się, że o około 15%.