2019: Rekordowa liczba bankructw przewoźników lotniczych
Wzrost konkurencyjności, presja cenowa, niepewność związanaz Brexitem oraz wysokie ceny paliwa – to według danych firmy konsultingowejIBA najczęstsze przyczyny bankructwa liniilotniczych.
Obecny rok jest pod ich względem rekordowy – do tej porydziałalność zakończyło blisko 20 przewoźników, jednak liczba ta do końca rokumoże się zwiększyć .
Zdecydowanie największy wpływ na losy podróżnych miałobankructwo biura podróży Thomas Cook oraz jego linii lotniczej. Oprócz tysięcypasażerów, zmuszonych do przerwania wakacji i powrotu do kraju, jegokonsekwencje odczują też inne podmioty branży turystycznej, łącznie zhotelarzami.
Spektakularne bankructwo w tym roku zaliczyły też brazylijskielinie Avianca Brasil czy indyjskie Jet Airways.
Z rynku zniknęły również m.in. Adria – narodowy przewoźnikSłowenii, linie Germania, islandzki WOW Air, a także drugi przewoźnik nafrancuskim rynku – Aigle Azur. Uziemione zostały samoloty cypryjskich liniiCobalt Air czy islandzkiej Primera Air.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Bankrutowali też niewielcy lokalniprzewoźnicy w rodzaju amerykańskiego California Pacific czy kolumbijskiegoAerolinea de Antioquia. Blisko upadku znalazł się przewoźnik z WielkiejBrytanii – linia Flybe, jednak został uratowany przez inwestorów i VirginAtlantic.
Lista wszystkich linii, które zakończyły działalność w tymroku, znajduje się TUTAJ
„