Szydłowiec: Katastrofa kolejowa
inforail
17.06.2006 20:38
Szydłowiec: Katastrofa kolejowa
Wykoleiło się dziesięć wagonów z węglem. Ruch kolejowy na trasie Radom – Skarżysko Kamienna będzie wstrzymany przez kilka dni. Do zdarzenia doszło w ubiegłą niedzielę po godz. 3 w okolicy Woli Lipienickiej Małej. Pociąg towarowy należący do prywatnego przewoźnika wiózł węgiel z kopalni Bogdanka do Rudnika koło Częstochowy. Jak wstępnie ustaliła komisja z Zakładu Linii Kolejowych w Skarżysku Kamiennej, która bada przyczyny wypadku, na łuku tuż przed przejazdem kolejowym jeden z wagonów wypadł z torów. Sunął tak do rozjazdu, a tam wypadł całkowicie z torowiska. Pociągnął za sobą kolejne wagony, które jeden za drugim wpadały na siebie, zrywały torowisko, łamały słupy trakcji elektrycznej. Część wagonów przewróciła się, a ładunek rozsypał się po nasypie. – Huk zderzenia postawił na nogi mieszkańców okolicznych wiosek – mówi Marek Michta, zastępca dyrektora ZLK Skarżysko Kamienna. – A maszynista twierdzi, że nic nie słyszał. Wjechał na stację w Jastrzębiu i tam dopiero się zatrzymał, bo zorientował się, że skład za lekko idzie. Dziwne, że urządzenia kontrolne nie sygnalizowały mu w kabinie nieprawidłowości. Zabezpieczyliśmy dokumentację przewozową i taśmę rejestrującą prędkość pociągu. To wszystko będzie jeszcze sprawdzane, ale wstępnie odczytaliśmy, że pociąg nie jechał za szybko. Policja zbadała maszynistę, był trzeźwy. Ocenie będzie poddany również stan techniczny składu i dopiero wtedy będzie można powiedzieć o przyczynach wypadku. W niedzielę od rana komisja oglądała szkody, jakie wyrządził wykolejony pociąg. Zryte i połamane podkłady zaczynały się już mniej więcej kilometr przed miejscem, w którym wagony się przewróciły. Dalej były zerwane szyny na obu torach linii Radom – Skarżysko Kamienna. W miejscu zderzenia pod wagonami powstała gigantyczna dziura aż do dolnej warstwy nasypu. – Tor numer jeden uruchomimy w jakieś dwa dni, bo na odcinku ok. kilometra wystarczy wymienić podkłady i szyny. Jednak drugi tor wygląda tragicznie. Do całkowitej odbudowy włącznie z nasypem mamy ok. 100 m – martwi się Michta. Jest to jedną z bardziej ruchliwych linii kolejowych w regionie. W ciągu doby przejeżdża tędy ok. 120 pociągów zarówno pasażerskich, jak i towarowych. Po wypadku cały ruch kolejowy został wstrzymany. Pociągi dalekobieżne są kierowane objazdem przez Dęblin, natomiast dla połączeń lokalnych Radom – Skarżysko Kamienna uruchomiono komunikację zastępczą – pasażerowie przewożeni są autobusami. Zakład Linii Kolejowych szacuje, że straty z powodu wypadku mogą być duże. Jednak jeżeli okaże się, że zawinił przewoźnik, na podstawie zapisu w umowie zostanie obciążony kosztami naprawy torowiska i organizacji komunikacji zastępczej.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024