Lublin: Szynobus do Dęblina
inforail
17.06.2006 19:02
Lublin: Szynobus do Dęblina
Od zeszłego tygodnia na trasie Lublin –Dęblin kursuje nowy, piąty już szynobus ufundowany przez Urząd Marszałkowski dla Lubelskiego Zakładu Przewozów Regionalnych –informuje Kurier Lubelski. Po perturbacjach z przetargiem wreszcie udało się rozstrzygnąć problem. Nowy autobus szynowy miał przyjechać do Lublina pod koniec kwietnia. Jednak jeden z uczestników przetargu zarzucił Urzędowi Marszałkowskiemu faworyzowanie jednego z konkurentów. Andrzej Smolana, dyrektor ds. marketingu i rozwoju w spółce Bumar-Fablok z Chrzanowa, stwierdził w rozmowie z Kurierem, że przetargowa specyfikacja autobusu była zbyt długa i zawierała elementy, które spełnia tylko jeden z producentów. –Pojazd dotarł do Lublina pod koniec maja –mówi Lech Ogórkiewicz, zastępca dyrektora ds. eksploatacyjnych Lubelskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP. –Od wczoraj regularnie kursuje z Lublina do Dęblina –dwa razy na dobę, w godzinach przedpołudniowych. Co do rozwiązania kwestii przetargowych, to naprawdę nie mogę się wypowiedzieć. Sprawa jest delikatna, a wiem, że Urzędowi Marszałkowskiemu zależało na jej rozwiązaniu w możliwie najkrótszym czasie. W tej chwili mamy pięć autobusów –trzy z Pesy Bydgoszcz, dwa z Kolzamu Racibórz. Jest jeszcze jeden, starszego typu, ale jest wycofany z eksploatacji. Producentem najnowszego pojazdu, podobnie jak dwóch poprzednich dostarczonych do Lublina, jest bydgoska Pesa. Autobus ma 60 miejsc siedzących i 90 stojących. Jego konstrukcja cieszy się dobrą opinią użytkowników. Są zdecydowanie mniej awaryjne od tych, które Urząd Marszałkowski kupił w nieistniejącej już firmie Kolzam z Raciborza. Kolzamowskie autobusy jako pierwsze ruszyły po lubelskich torach. Dopiero w trakcie użytkowania okazało się, jak bardzo są niedoskonałe. Wystarczyło kilka mroźnych dni, żeby stanęły w szczerym polu i blokowały tory. Więcej: http://kurier.lublin.pl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=26907 .
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024