Olsztyn: Rzadki rozkład
inforail
02.06.2006 10:20
Olsztyn: Rzadki rozkład
1 czerwca nastąpiły duże zmiany w rozkładzie jazdy PKP –czytamy w Gazecie Olsztyńskiej. Pięć pociągów zostało zlikwidowanych, cztery odjeżdżają wcześniej, a pięć kolejnych wyjeżdża o późniejszych porach. Z kolei pociąg z Ełku do Olsztyna odjeżdżający o 19.28 pojedzie tylko do Korsz. Dodatkowo w związku ze zmianą daty zakończenia roku szkolnego o tydzień zostaną wydłużone terminy kursowania pociągów sezonowych. Likwidacja pociągów najbardziej dotknie mieszkańców Olecka i Ełku, którzy stracą dwa wieczorne połączenia. Obecne zmiany w rozkładzie mają przynieść PKP PR ponad milion złotych oszczędności. —Likwidację wieczornych połączeń między Ełkiem i Oleckiem przyjmujemy z bólem serca, ale frekwencja wynosiła tam od 15 do 20 osób —twierdzi Andrzej Bober, dyrektor departamentu infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim, który współfinansuje przewozy regionalne. —Poza tym te pociągi nie były objęte umową, którą samorząd województwa zawarł z PKP PR i nie dowoziły mieszkańców do pracy czy do szkoły. Warto przypomnieć, że to nie pierwsze likwidowane pociągi w tym roku. Z początkiem kwietnia PKP PR zlikwidował 11 połączeń (głównie na trasie Olsztyn-Szczytno i Elbląg-Braniewo przez Frombork i Tolkmicko). To jednak nie koniec Hiobowych wieści dla podróżnych. Jak dowiedzieliśmy się w PKP, 1 lipca mają zniknąć kolejne połączenia. W związku z planowanymi od lipca kolejnymi likwidacjami samorząd województwa podtrzymuje swoje wcześniejsze zapewnienia o uruchamianiu w miejsce znikających pociągów komunikacji autobusowej i samochodowej. —Obserwujemy sytuację i rozmawiamy o tym z przewoźnikami autobusowymi —zapewnia Andrzej Bober. —Gdy tylko będą sygnały, że trzeba skomunikować jakieś miejscowości, to natychmiast uruchomimy komunikację zastępczą. Poza tym przygotowujemy przetarg na zakup kolejnego szynobusu, który jest tańszym uzupełnieniem oferty przewozowej. Przypomnijmy, że kolejne likwidacje połączeń to efekt podpisanego w lutym porozumienia pomiędzy PKP PR a samorządem województwa, który ma obowiązek dofinansowywania przewozów regionalnych. Oczekiwania obu stron zdecydowanie się różniły. PKP domagały się około 37,5 mln zł, podczas gdy samorząd województwa zdecydował się wyłożyć 20,4 mln zł.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024