TransInfo Archiwum|Inforail|Kontrakty|Gorzów Wielkopolski: Czekamy na szybką kolej, która połączy dwie stolice
Gorzów Wielkopolski: Czekamy na szybką kolej, która połączy dwie stolice
inforail
13.05.2006 00:29
Gorzów Wielkopolski: Czekamy na szybką kolej, która połączy dwie stolice
Są szanse, że za cztery lata podróż pociągiem z Zielonej Góry do Gorzowa będzie trwała nie jak teraz trzy godziny, ale o połowę krócej. PKP chce wyremontować 120 km linii kolejowej między stolicami województwa. Inwestycja ma kosztować 130 mln zł. W tej chwili linia klejowa na tej trasie jest w katastrofalnym stanie technicznym. To linia 5.-6. kategorii. PKP chcą jednak wyremontować i unowocześnić linie. Na odcinku Zielona Góra-Zbąszynek ma być wymieniona połowa nawierzchni. Chodzi głównie o stare, drewniane podkłady. Kolejarze planują również poszerzenie zakrętów, tak żeby na jak najdłuższym odcinku można było osiągać prędkość 120 km/godz. Zgodnie z wyliczeniami fachowców z PKP czas podróży skróciłby się na tym odcinku o blisko godzinę (z 81 min do 35 min). Kolejnym etapem byłoby wyremontowanie torów na odcinku od Zbąszynka do Gorzowa, tu PKP chcą zaoszczędzić kolejne 43 min. Zgodnie ze wstępnymi założeniami koszt całego remontu wyniósłby ok. 130 mln zł. Kolei jednak nie stać na sfinansowanie całości. Udziałem w inwestycji zainteresowane są władze miejskie Nowej Soli, burmistrz Sulechowa oraz starostwa w Zielonej Górze i Nowej Soli. Na wczorajszym spotkaniu w Urzędzie Marszałkowskim, na którym dyskutowano o inwestycji, zabrakło przedstawicieli Gorzowa. Żeby inwestycja miała szansę powodzenia, trzeba jednak wyłożyć najpierw 400 tys. zł na studium wykonalności, dokument, od którego zaczyna się inwestycję i który jest niezbędny w staraniu się o pieniądze z Unii. Koszty sporządzenia studium kolej chce podzielić na pół: 200 tys. zł dadzą PKP, resztę mają dołożyć samorządy. Problem w tym, że nie wiadomo, czy jest to prawnie dozwolone. Jeśli inwestycja by się udała, najprawdopodobniej zwiększyłaby się liczba połączeń. Szczegóły w Gazecie Wyborczej: http://miasta.gazeta.pl/gorzow/1,35211,3331814.html?skad=rss .
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024