TransInfo Archiwum|Inforail|Kontrakty|Berlin/Warszawa: Polska i Niemcy chcą rozbudowywać sieć połączeń kolejowych
Berlin/Warszawa: Polska i Niemcy chcą rozbudowywać sieć połączeń kolejowych
inforail
05.05.2006 23:21
Berlin/Warszawa: Polska i Niemcy chcą rozbudowywać sieć połączeń kolejowych
Polski minister transportu Jerzy Polaczek oraz jego niemiecki odpowiednik Wolfgang Tiefensee podpisali w czwartek w Berlinie deklarację o współpracy w dziedzinie rozbudowy systemu połączeń kolejowych między Polską a Niemcami. Oświadczenie dotyczy planów budowy nowych mostów kolejowych na Odrze i Nysie Łużyckiej oraz eksploatacji istniejących mostów – podało niemieckie ministerstwo. Strona niemiecka zadeklarowała gotowość do zbudowania nowego granicznego mostu kolejowego pod Frankfurtem nad Odrą. Natomiast Polska przejmie zadanie budowy mostu na Nysie Łużyckiej koło niemieckiej miejscowości Horka. Rzecznik niemieckiego ministerstwa Richard Schild powiedział PAP, że planowana bilateralna umowa, która ma być podpisana w terminie późniejszym, ureguluje odpowiedzialność obu krajów za poszczególne mosty graniczne. 'Chcemy dokonać sprawiedliwego podziału, aby żadna ze stron nie czuła się pokrzywdzona’ – zapewnił rzecznik. Dodał, że chodzi o 'co najmniej’ dziesięć mostów kolejowych. Niemcy planują rozpoczęcie do końca tego roku budowy kolejowego mostu granicznego pod Frankfurtem na Odrze. Prace zaplanowano na 15 miesięcy. Oba kraje chcą uczynić komunikację kolejową bardziej atrakcyjną, i to zarówno w dziedzinie przewozu osób, jak i transportu towarów.
Jak wynika z udzielonej 10 kwietnia odpowiedzi niemieckiego rządu na interpelację klubu parlamentarnego opozycyjnej FDP, prace przy modernizacji 58-kilometrowej linii kolejowej między miejscowością Erkner pod Berlinem a Frankfurtem nad Odrą zakończą się do końca tego roku. Po zakończeniu prac pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 160 km na godzinę.
Natomiast modernizacja odcinka między Frankfurtem a polską granicą zakończy się dopiero w 2009 r. Najdłużej, bo aż do 2012 roku trzeba będzie poczekać na oddanie do użytku odcinka między Berlinem a Erkner. Rozbudowa całej trasy będzie kosztowała ponad 539 mln euro. Trasa Berlin-Frankfurt-Poznań-Warszawa jest głównym połączeniem kolejowym między Niemcami a Polską.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024