Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Warszawa: Czy Metro zamówi 230 wagonów?

infotram
28.04.2006 16:14
Dyrekcja metra wydłuża rosyjskie składy i myśli już o zakupie wagonów dla drugiej linii –informuje Gazeta Stołeczna. Na przełomie grudnia i stycznia w tunelach powinny zacząć kursować pierwsze rosyjskie składy złożone z sześciu, a nie czterech wagonów. Wczoraj zarząd Metra podpisał umowę z ich dostawcą. To podmoskiewska firma Metrowagonmash. W sumie musi ona wyprodukować 14 wagonów. Dzięki nim do połowy przyszłego roku uda się wydłużyć siedem składów. Wagony będą bardzo podobne do tych, które już teraz jeżdżą w tunelach. – Muszą być dopasowane do starych pociągów. Bardzo podobny będzie też wystrój w środku wagonu – zapowiada Jerzy Lejk, prezes Metra. Wczoraj ogłosił, że zacznie szukać dostawcy kolejnych 16 wagonów. Czeka, aż w maju zacznie obowiązywać znowelizowana Ustawa o zamówieniach publicznych, która utrudni firmom składanie protestów. Te wagony pozwolą wydłużyć pozostałe osiem rosyjskich pociągów. I tak nie wystarczy to, by wspólnie z pociągami Alstomu obsłużyć całą pierwszą linię od Kabat do Młocin. Jej budowa ma się skończyć na początku 2008 r. – Żeby jeździć z odpowiednią częstotliwością, potrzebujemy jeszcze czterech, pięciu pociągów – ocenia Jerzy Lejk.
Przy zakupie niewielkiej liczby pociągów producenci zaproponują wyższą cenę. Dlatego w grę wchodzi nowy scenariusz. Władze miasta myślą już o zakupie pociągów do obsługi drugiej linii. – Będzie tam potrzebne ok. 200 wagonów. Możemy zamówić 230 wagonów i zażyczyć sobie, żeby pierwsze zostały dostarczone w momencie zakończenia budowy pierwszej linii metra. Kolejne – w momencie oddania centralnego odcinka drugiej linii metra, a pozostałe po zakończeniu budowy całej linii z Chrzanowa na Bródno – przewiduje Jerzy Lejk. Na razie władze miasta nie mają zapewnionego finansowania budowy drugiej linii metra. Więcej w Gazecie Stołecznej: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,3307235.html i http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,3304494.html .