TransInfo Archiwum|Inforail|Kontrakty|Warszawa: Pro Memoriam – specjalny pociąg PKP Intercity do Rzymu
Warszawa: Pro Memoriam – specjalny pociąg PKP Intercity do Rzymu
inforail
18.03.2006 20:08
Warszawa: Pro Memoriam – specjalny pociąg PKP Intercity do Rzymu
2 kwietnia 2006 roku w Watykanie odbędą się o uroczystości związane z pierwszą rocznicą śmierci Ojca Świętego Jana Pawła II. Dzień wcześniej, 1 kwietnia w godzinach porannych wyruszy z Warszawy pociąg specjalny PKP Intercity do Rzymu, wiozący pielgrzymów, pragnących wziąć udział w tym ważnym wydarzeniu. Pociąg „Pro Memoriam”zabierze podróżnych ze stacji: Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna i Katowice. Pociąg do Rzymu będzie się składał z wagonów z miejscami do siedzenia oraz wagonu barowego WARS. Bilety w cenie 550 zł za przejazd w obie strony dostępne będą w wybranych i oznaczonych kasach na dworcach: Warszawa Centralna, Gdynia Główna, Bydgoszcz, Łódź Kaliska, Szczecin Główny, Poznań Główny, Wrocław Główny, Katowice i Kraków Główny. Pasażerom z innych miast PKP Intercity zapewnia transfer do Warszawy i Katowic innymi pociągami spółki (czyli InterCity, Express, Berlin – Warszawa – Express i Tanich Linii Kolejowych). Dojechać będzie można okazując bilet na „Pro memoriam”i dokupując miejscówkę. Powrót będzie odbywał się na tych samych zasadach. Pociąg „Pro Memoriam”ma mieć nadzwyczajny charakter. Jego nazwa ma świadczyć o pamięci o Wielkim Polaku, Ojcu Świętym, Janie Pawle II i jego naukach. Rok temu w całej Polsce rozległ się żałobny dźwięk dzwonów obwieszczający tragiczną wiadomość, że Jan Paweł II zmarł. Cały kraj pogrążył się w żałobie. Pragnieniem wielu stało się uczestnictwo w pogrzebie Papieża Rodaka. Do Rzymu odjechało 6 pociągów (4 Warszawy i 2 z Krakowa) wiozących blisko pięć tysięcy osób. Dotarły do Rzymu w noc poprzedzającą uroczystości pogrzebowe w Watykanie. Podróż powrotną rozpoczęły 24 godziny później. Dzięki ubiegłorocznym doświadczeniom, podjęto negocjacje, tak by i w tym roku pielgrzymi mogli pojechać do grobu Jana Pawła II. Cena biletu jest tak skalkulowana by była jak najniższa. Pokrywa koszt obsługi pociągu i to głównie przez inne zarządy kolejowe. Gdyby liczba chętnych do pielgrzymowania okazała się większa, PKP Intercity zapowiada możliwość uruchomienia dodatkowych składów.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024