Opoczno: Zatrzymać pociągi pospieszne…
inforail
18.03.2006 20:01
Opoczno: Zatrzymać pociągi pospieszne…
Na budowę peronu kolejowego Opoczno Południe, który usytuowany ma być przy Centralnej Magistrali Kolejowej, władze miasta przeznaczyły w tym roku 100 tys. zł –czytamy w Dzienniku Łódzkim. W roku przyszłym na prace przy jego powstaniu samorząd zamierza wydać kwotę dziesięciokrotnie większą. To inwestycja, na którą szczególnie oczekują mieszkańcy regionu. Już wyłoniona została firma, która wykonywać będzie dokumentację projektowo-kosztorysową. –Będzie nią Biuro Projektów Kolejowych Gdańsk –mówi Andrzej Snopczyński, naczelnik Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego w Urzędzie Miejskim w Opocznie. –Projekt peronu ma kosztować 42.700 zł brutto i ma być gotowy po trzech miesiącach od uzyskania decyzji lokalizacyjnej. Biuro już złożyło wszystkie niezbędne dokumenty do Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi i czeka na jego stanowisko. Nowy peron kolejowy, przy którym zatrzymywać się będą pociągi, ma mieć długość 200 metrów z możliwością wydłużenia go maksymalnie do 300 m. To ważne przy dostosowywaniu układu torowego stacji do prędkości pociągów powyżej 200 km na godzinę. Peron zostanie zadaszony, wybudowane zostaną wiaty przystankowe. Władze Opoczna w rozmowach z koleją ustaliły, że gdyby było dużo chętnych do korzystania z nowo tworzonego przystanku, to można by myśleć również o uruchomieniu kas. Na razie jednak pasażerowie bilety kupować będą u konduktorów w pociągu.Na początku z Opoczna Południe wyruszać będzie pociąg do Grodziska bądź Warszawy. Trwają jeszcze ustalenia w tej sprawie.
–Walczymy także, aby zatrzymywała się u nas para pociągów, która widnieje w rozkładzie jazdy, tak aby nasi mieszkańcy rano mogli wyjechać do stolicy i wieczorem mieć możliwość powrotu do domu –mówi Jan Wieruszewski, burmistrz Opoczna. –Tym bardziej że dużo kolejarzy z naszego terenu dojeżdża tam do pracy. Opocznianie nie ukrywają, że chcieliby także, aby na peronie zatrzymywał się pociąg pospieszny Pilica, który z Koluszek przez Tomaszów jedzie do Krakowa. –Skoro staje w Dębie Opoczyńskiej, to może i u nas –uważa Tadeusz Brylowski. –Także i o takie rozwiązanie będziemy zabiegać w PKP, mając na względzie chociażby dużą liczbę młodych ludzi z naszego regionu, kształcących się na krakowskich uczelniach –dodaje burmistrz Wieruszewski. Roboty na peronie powinny ruszyć w połowie roku. Na pierwszy rzut pójdzie tor krańcowy. PKP musi go oddalić, tak aby przerwa pomiędzy nim a torem sąsiednim wynosiła co najmniej 5 metrów.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024