Warszawa: Koleje Mazowieckie – Porozumienie z Cargo S.A.
inforail
12.03.2006 01:01
Warszawa: Koleje Mazowieckie – Porozumienie z Cargo S.A.
W dniu 22 lutego 2006 r. zostało zawarte porozumienie pomiędzy Spółką „Koleje Mazowieckie –KM”sp. z o. o., PKP Cargo S.A. i związkami zawodowymi (Federacją Związków Zawodowych Pracowników PKP, Federacją Związków Zawodowych Maszynistów Kolejowych, Krajowym Sekretariatem Kolejarzy NSZZ „Solidarność 80”, Sekcją Zawodową PKP Cargo S.A. NSZZ „Solidarność”) w sprawie warunków zatrudnienia pracowników zespołów trakcyjnych w Kolejach Mazowieckich. Porozumienie o podobnej treści zostało wcześniej podpisane pomiędzy Kolejami Mazowieckimi a Związkiem Zawodowym Maszynistów Kolejowych w Polsce. Spółka „Koleje Mazowieckie –KM”sp. z o. o. do dnia 31.03.2006 r. wystąpi do organizacji związkowych z inicjatywą zawarcia Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy. Zarząd Spółki przekaże także stronie związkowej projekt układu zawierający warunki wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych, nie gorsze niż zawarte w Pakcie Gwarancji Pracowniczych z dnia 22.06.2005 r. oraz w Zakładowym Układzie Zbiorowym Pracy PKP Cargo S.A. Wobec pracowników drużyn trakcyjnych, zatrudnionych w Spółce po dniu 1 lipca 2005 r. pracodawca zobowiązuje się respektować postanowienia zawarte w Pakcie Gwarancji Pracowniczych z dnia 22 czerwca 2005 r., oraz gwarantuje zatrudnienie do 30 czerwca 2010 r. Spółka „Koleje Mazowieckie –KM”zatrudni nie mniej niż 400 pracowników drużyn trakcyjnych i 10 osób do obsługi administracyjnej z PKP Cargo S.A. W przypadku zwiększenia zatrudnienia Koleje Mazowieckie zobowiązują się do korzystania z zasobów pracowniczych Spółki PKP Cargo S.A. W sytuacji ogłoszenia upadłości lub likwidacji Spółki „Koleje Mazowieckie –KM”, PKP Cargo S.A. zatrudni pracowników zespołu drużyn trakcyjnych, zatrudnionych w Kolejach Mazowieckich od dnia 1 lipca 2005 r., a będących uprzednio pracownikami PKP Cargo S.A. Zapis ten obowiązuje do 30 czerwca 2010 r.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024