Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Cichsze tramwaje MPK Poznań

infotram
28.12.2023 14:45

Kiedy dzienne tramwaje zjeżdżały do zajezdni, na torowiskach na ulicach Grunwaldzkiej, Warszawskiej, Winogrady i moście Królowej Jadwigi dopiero rozpoczynały się prace.

W grudniu przeprowadzono szlifowanie szyn, dzięki czemu przejazdy tramwajami w tych lokalizacjach są cichsze.

Szlifowanie szyn

Regularne szlifowanie szyn pozwala na utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego torowisk – likwiduje wszelkie rysy oraz zużycie faliste szyn, czyli nierówności powierzchni pojawiające się w stałych odstępach (takie zużycie powstaje podczas codziennej eksploatacji, powoduje hałas i przyspiesza degradację torów oraz tramwajów). Po „zabiegu” główka szyny jest wyrównana, co dla okolicznych mieszkańców oznacza zmniejszenie hałasu, który powstaje na styku koła tramwajowego z szyną oraz wskutek drgań tramwaju, dla pasażerów – wzrost poziomu komfortu podróżowania, a dla MPK Poznań – dłuższą żywotność szyny oraz taboru.

Kiedy dzienne tramwaje zjeżdżały do zajezdni, na torowiskach na ulicach Grunwaldzkiej, Warszawskiej, Winogrady i moście Królowej Jadwigi dopiero rozpoczynały się prace.
Szlifowanie szyn/foto: MPK Poznań

W Poznaniu takie prace prowadzone są w godzinach nocnych, aby nie utrudniać codziennego ruchu tramwajów. Podobnie było w grudniu, gdy realizowane były prace na torowiskach:

na ulicy Warszawskiej (od ronda Śródka do Miłostowa),

na ulicy Winogrady (od Armii Poznań do Przełajowej),

na ulicy Grunwaldzkiej (od węzła Bałtyk do Junikowa),

na moście Królowej Jadwigi.

Łącznie zabiegowi szlifowania poddano 20 kilometrów toru pojedynczego.