„Biała księga” Newagu ws. możliwego hakowania Impulsów
Ostatnio obwinia się Newag o problemy z serwisowaniem pociągów, podczas gdy to Newag od 2 lat jest sygnalistą w związku z działaniami na polskim rynku kolejowym, które mogą stanowić istotne zagrożenie dla kraju – wskazał producent z Nowego Sącza.
Przetargi na serwisowanie pojazdów w wielu przypadkach nie obejmują wymogu zakupu licencji na uzyskanie dostępu na oprogramowanie dające dostęp do systemu sterowania od producenta – podaje dalej Newag.
Historia i znaczenie hakowania pociągów
Ma to odzwierciedlenie w oferowanej cenie przetargowej a później uniemożliwia poprawne wykonanie serwisu. Skutkuje to różnymi próbami włamania do systemu, hakowania go co w efekcie może doprowadzić do bardzo niebezpiecznych zdarzeń. Newag informował o tym od 2 lat wszystkie odpowiednie służby, od ABW po UOKiK . Nie podjęto działań naprawczych. A zagrożenie dalej jest bardzo realne.
Spółka NEWAG przesłała bardzo obszerny dokument, „swoistą białą księgę sprawy”, opisujący całą historię, chronologię, skutki i znaczenie hakowania systemów pociągów. Dokument oprócz informacji o całej historii sprawy, zawiera wyjaśnienia, oświadczenie firmy i rekomendacje jakie przedstawiała.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z dokumentem można zapoznać się poniżej.