Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawskie jedynka i czwórka na starych trasach

infotram
26.10.2023 08:45

Zakończył się kolejny etap budowy zajezdni przy ulicy Annopol – podał Warszawski Transport Publiczny.

Na stałe trasy wrócą tramwaje linii 1 i 4 oraz autobusów linii 234, a zniknie linia Z-1.

Stałe trasy

Tramwaje linii 1 i 4 oraz autobusy linii 234 wrócą na swoje podstawowe trasy w sobotę, 28 października:

1 (wybrane kursy) BANACHA – … – ŻERAŃ WSCHODNI;

4 WYŚCIGI – … – ŻERAŃ WSCHODNI;

234 AUGUSTÓW – … – ŻERAŃ WSCHODNI.

Zostanie zlikwidowana zastępcza linia autobusowa Z-1. Zamknięte pozostanie skrzyżowanie ulic Inowłodzkiej i Annopol, dlatego w dalszym ciągu pasażerowie nie będą mogli skorzystać z przystanków METRO BRÓDNO 08, TORUŃSKA 01 i 02; INOWŁODZKA 01 i 02 oraz ODLEWNICZA 01.

Zakończył się kolejny etap budowy zajezdni przy ulicy Annopol – podał Warszawski Transport Publiczny.
Wizualizacja zajezdni Annopol

Zajezdnia na Annopolu będzie piątą zajezdnią tramwajową w Warszawie. Wkrótce przybędą nowe trasy tramwajowe – np. do Wilanowa i wzdłuż ulicy M. Kasprzaka. Do obsługi tych tras potrzebne są kolejne tramwaje – będą one serwisowane właśnie na Annopolu.

Docelowo ma tu „nocować” ponad 150 niskopodłogowych wagonów – w tym m.in. nowoczesnych Hyundaiów. Budowa rozpoczęła w 2022 roku, planowany termin zakończenia inwestycji to kwiecień 2024 roku a koszt budowy to ok.670 mln zł brutto. Projekt zyskał dofinansowanie ze środków unijnych.