Historyczny tramwaj N kończy sezon w MPK Kraków. Wraca do Warszawy
Zakończyła się tegoroczna wymiana historycznych wagonów między MPK SA w Krakowie i Tramwajami Warszawskimi.
W środę, 11 października z zajezdni tramwajowej Nowa Huta do stolicy wyjechał wagon N, który w okresie wakacyjnym przewoził pasażerów na Krakowskiej Linii Muzealnej.
Tramwaj z trzech polskich miast
To wagon z ciekawą historią – stacjonował bowiem w trzech polskich miastach. Od 1949 roku kursował w Warszawie, od 1967 służył w Szczecinie, a w 1995 roku został wyremontowany przez MPK w Krakowie, by znów trafić do Warszawy. Tam od 2002 roku obsługuje linię turystyczną T.
Kursy tego warszawskiego wagonu na krakowskich torach zawsze cieszyły się dużym zainteresowaniem. To potwierdza, że warto współpracować z innymi miastami, aby prezentować eksploatowane w przeszłości w polskich miastach pojazdy komunikacji miejskiej i przybliżać ich historię współczesnym pasażerom.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jednocześnie do Krakowa wrócił już z Warszawy wagon SN4, którym w okresie wakacji podróżowali mieszkańcy stolicy. SN4 to jeden z kilku wagonów, które trafiły do Krakowa z Eberswalde w 1941 roku.
Warto podkreślić, że do wymiany zabytkowych wagonów między krakowskim przewoźnikiem a Tramwajami Warszawskimi doszło po raz pierwszy. Poza Warszawą, MPK w Krakowie współpracuje także z MPK Poznań. Dzięki temu na okres tegorocznych wakacji do stolicy Małopolski trafił poznański wagon doczepny ND, w zamian za wagon KSW. Wkrótce także te wagony wrócą do swoich właścicieli.