Wiemy, jak będzie wyglądał buspas na Jagodno. Autobusy MPK pojadą nim w 2025 r.
12 lipca Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia pokazał pierwsze wizualizacje (autorstwa firmy BBKS-Projekt) wydzielonej trasy dla autobusów na Jagodno.
Zgodnie z planem, inwestycja powinna ruszyć przed październikiem. Zakładając optymistyczny scenariusz, wrocławianie pojadą nią wiosną 2025 roku. Inwestycja realizowana jest z rządowego programu "Polski Ład".
za niecałe dwa lata
We Wrocławiu trwa projektowanie drogi z wydzielonym pasem dla autobusów na Jagodno. Zadanie prowadzi spółka Wrocławskie Inwestycje, która umowę z wykonawcą podpisała w kwietniu tego roku. Pro-Tra Building ma niecałe dwa lata na zakończenie budowy.
-"Pierwsze prace powinny ruszyć w trzecim kwartale tego roku — poinformował 12 lipca prezydent Wrocławia Jacek Sutryk za pośrednictwem mediów społecznościowych. - Planujemy rozpocząć je od strony ul. Świeradowskiej w kierunku wiaduktu kolejowego. Ten obiekt inżynieryjny mamy już przebudowany - dodał.
Pętla przy Kajdasza to jeden kraniec projektowanej trasy. Drugi to skrzyżowanie Bardzkiej ze Świeradowską. Długość to 2,7 kilometra. Po drodze będą oczywiście przystanki autobusowe:
- 5 par przy ul. Bardziej i Buforowej – na wysokości cmentarza, ul. Terenowej, przy skrzyżowaniu Konduktorskiej z Malinowskiego oraz przy ul. Kopycińskiego,
- pojedynczy przy Świeradowskiej w kierunku Jagodna.
Koszt inwestycji to około 42,7 milionów złotych. 95 procent pieniędzy pochodzi z Polskiego Ładu. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, wrocławianie pojadą nową trasą na Jagodno wiosną 2025 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
bez korków
Autobusy, jadąc oddzielnym pasem, nie będą stały w korkach. Co więcej, dojeżdżając do skrzyżowań, będą miały priorytet, czyli sygnalizacja świetlna będzie ułatwiała im przejazd przed samochodami.
Czy to zadowoli mieszkańców Jagodna od lat marzących o niebieskich pojazdach? Na razie musi. Na drodze tramwaju stoi bowiem przeszkoda obecnie nie do pokonania – tory kolejowe (linia na Świdnicę). Zbudowanie skrzyżowania torów kolejowych i tramwajowych nie stanowi większego problemu, ale brakuje przepisów regulujących zasady panujące na takich krzyżówkach. Kwestia norm, oznakowania, sygnalizacji itp. Jak zapewniali urzędnicy, jednocześnie trwają rozmowy z PKP w sprawie przecięcia linii kolejowej i przyszłej trasy tramwajowej.
Jeśli budowa skrzyżowania torów stanie się możliwa z prawnego punktu widzenia, zamiana trasy autobusowej na autobusowo-tramwajową nie będzie trudna.
-"Docelowo chcemy, aby mógł tamtędy pojechać również tramwaj — podkreślił prezydent Jacek Sutryk. Dlatego teren, przystanki i pętla są zaprojektowane tak, aby trasą mogły mknąć niebieskie tramwaje.