Wąskotorowa lokomotywa potrzebuje naprawy; Gmina Krośnice nie znalazła wykonawcy
Gmina Krośnice ogłosiła przetarg na wykonanie naprawy rewizyjnej na poziomie P4 wąskotorowej lokomotywy spalinowej typu WLS 180 nr 7220 w oparciu o Dokumentację Systemu Utrzymania.
Został on jednak unieważniony.
Zakres prac
Przetargu nie udało się rozstrzygnąć, ponieważ w postępowaniu nie złożono żadnej oferty.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Prace miały obejmować wykonanie czynności rewizyjnych opisanych w Dokumentacji Systemu Utrzymania, w tym w szczególności, należało:
a) naprawić uszkodzone i wgniecione czołownice pod zderzakami, likwidacja luzów i naprawa prowadnic haka cięgłowego z obu stron lokomotywy;
b) wykonać rewizję hamulca ręcznego – zweryfikować i usunąć występujące luzy;
c) wykonać diagnozę przyczyn zrywania śrub wału napędowego. Po zdiagnozowaniu przyczyn wykonać odpowiednią naprawę i usunąć przyczynę zrywania śrub wału napędowego. Zamontować nowe komplety śrub;
d) zakupić i wymienić na nowe obręcze zestawów kołowych (wraz z wykonaniem badań defektoskopowych potwierdzonych stosownym protokołem);
e) wymienić na nowe tuleje wiązarowe;
f) Zdiagnozować przyczyny pojawiającego się szarpania, głównie podczas jazdy luzem. Po zdiagnozowaniu wykonać naprawę i usunąć przyczynę;
g) wymienić, na wszystkich wiązach, smarowniki nasprężynowe;
h) Wykonać remont silnika zgodnie z DSU na poziomie P4;
i) wymienić klocki hamulcowe;
j) usunąć przyczynę zgrzytów i trzasków podczas zmian kierunku – naprawa/modernizacja przełącznika kierunku jazdy przód-tył;
k) wymienić przycisk w kabinie służący do rozruchu lokomotywy;
l) zmodernizować/poprawić zamocowanie pulpitu sterowniczego w kabinie;
m) zamontować dodatkowe krzesło składane po stronie maszynisty;
n) wykonać okablowanie i podłączenie do tylnego górnego reflektora, uruchomić tylny górny reflektor;
o) wykonać dodatkowe przewody powietrzne z drugiej strony kabiny celem umożliwienia przełożenia trąbki sygnałowej;
p) wymienić termostaty i obudowy termostatów w obiegu chłodzącym;
q) umyć i odkamienić chłodnicę oraz wymienić płyn chłodniczy;
r) Zmodernizować wycieraczki (wydłużyć ramiona wycieraczek) tak aby usprawnić ich działanie i zapewnić usuwanie wody ze środkowej i dolnej części szyb;
s) umyć i uzupełnić ubytki farby z zachowaniem obecnych barw i napisów.
Po wykonaniu naprawy zestawów kołowych należało wykonać badania defektoskopowe jedną z metod wskazanych w DSU oraz sporządzić i dostarczyć Zamawiającemu protokół z badań (protokół należy załączyć do dokumentacji powykonawczej).
Trzeba byłoby także dostarczyć zamawiającemu świadectwo odbioru obręczy wraz z deklaracja zgodności nowych obręczy (należy załączyć do dokumentacji powykonawczej) oraz sporządzić dokumentację z naprawy P4 wraz z wymaganymi kartami pomiarowymi zgodnie z DSU (protokół + karty pomiarowe) - należy załączyć do dokumentacji powykonawczej.
Po wykonanej naprawie należało wykonać jazdę próbną, po przewiezieniu lokomotywy na terenie KKW. Jazda próbna musi być wykonana przy udziale przedstawicieli Zamawiającego i Operatora KKW. Z jazdy próbnej należało sporządzić protokół wg wzoru z DSU.
W ramach usługi należało uwzględnić koszty i zorganizowanie załadunku i transport lokomotywy z Krośnickiej Kolejki Wąskotorowej do zakładu naprawczego oraz z zakładu naprawczego na KKW.
Rewizja na poziomie P4 powinna być przeprowadzona w oparciu o Dokumentację Systemu Utrzymania Wąskotorowej Lokomotywy Spalinowej typu WLS 180 zatwierdzonej przez Urząd Transportu Kolejowego
Okres gwarancji na jakość wykonanych prac to minimum 18 miesięcy od dnia podpisania bezusterkowego protokołu odbioru.